بودکر گفت: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی فائو تخمین زده می‌شود که همه ساله فرسایش خاک موجب کاهش ۴ درصدی عملکرد محصولات کشاورزی در جهان می‌شود.

فرسایش خاک عاملی منفی برای کاهش ۴ درصدی عملکرد محصولات کشاورزی در جهانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گرولد بودکر نماینده سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامی‌ داشت روز جهانی خاک، اظهار کرد: فائو از کشورهای عضو می‌خواهد سیاست‌هایی را اتخاذ کند که ترغیب‌کننده طیف گسترده دست‌اندرکاران برای به کارگیری رویکردهای زراعی، مبتنی بر مدیریت پایدار خاک می‌باشد.

او افزود: بوم‌شناسی کشاورزی، کشاورزی حفاظتی، کشاورزی ارگانیک، بی‌خاک‌ورزی و دارکشت‌ورزی از جمله رویکردهای مورد تأکید فائو برای ترویج بین ذی‌نفعان و دست‌اندرکاران عرضه کشاورزی است.

نماینده سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد در ایران با تأکید بر این مسئله که خاک یک منبعی متناهی است، بیان کرد: این امر بدان معناست که در صورت از بین رفتن خاک بازیابی آن در مدت عمر انسان، امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: فرسایش خاک در بسیاری از نقاط جهان بزرگ‌ترین تهدید موجود برای سلامت خاک و خدمات اکوسیستمی است.

بودکر با اشاره به اینکه فرسایش خاک در بسیاری از نقاط جهان بزرگترین تهدید موجود برای سلامت خاک و خدمات اکوسیستمی به شمار می‌رود، اظهار کرد: فرسایش خاک موجب حذف  سطح حاصل‌خیز خاک و کاهش فضای مناسب برای ریشه‌زایی گیاهان در خاک می‌شود که این امر تأثیر منفی بر رشد و عملکرد محصولات کشاورزی دارد.

به گفته  این مقام مسئول، بر اساس آخرین گزارشات سازمان فائو تخمین زده می‌شود که هر ساله فرسایش خاک موجب کاهش 4 درصدی عملکرد محصولات کشاورزی در جهان می‌شود.

 نماینده سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد در ایران در پایان با تاکید بر این مسئله خاک در تامین امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: روز مراسم گرامی‌داشت روز جهانی خاک فرصتی را محیا می‌کند تا نقش و ارزش خاک را به خاطر ظرفیت تولیدی و نقش‌آفرینی آن در تأمین امنیت غذایی و حفظ خدمات کلیدی اکوسیستمی مورد توجه قرار دهیم و همواره تلاش کنیم تا فرسایش خاک را متوقف کنیم تا آینده‌مان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار