نخستین نمایشگاه تخصصی فرصت‌های ساخت داخل و رونق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گیلان در رشت گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، آیت کاظم زاده، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گیلان، در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، گفت: نمایشگاه تخصصی فرصت‌های ساخت داخل و رونق در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با مشارکت ۸۱ واحد تولیدی، صنعتی و دانش بنیان در ۶۵ غرفه دایر شده است.

او افزود: نمایشگاه تخصصی فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید تا جمعه ۲۹ آذر دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از غرفه‌های مختلف آن دیدن کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گیلان، با اشاره به راه اندازی پویش نهضت ساخت داخل، گفت: رویکرد اصلی برپایی چنین نمایشگاهی حمایت از تولیدات داخل و حذف حلقه‌های وابستگی به واردات است.

مهدی صادقی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به برنامه‌های محوری گوناگونی که امسال در این وزارتخانه تبیین شده است، گفت: مهمترین و محوری‌ترین این برنامه‌ها توسعه و تامین ساخت داخل و رونق تولید است.

او افزود:برای اجرای بهینه این برنامه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروژه نهضت ساخت داخل نیز با هدف به هم رسانی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های داخلی راه اندازی شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، به برگزاری ۶ میز " ساخت داخل " در وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب این پروژه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی تا پایان امسال ۷ میز دیگر هم برگزار خواهد شد.

مهدی صادقی، ارزش میز‌های برگزارشده با عنوان " ساخت داخل " را نزدیک به ۴۱۲ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: در قالب برگزاری این میز‌ها بین تأمین کنندگان قطعات و مواد اولیه و صنایع تولیدی، قرارداد داخلی سازی بسته شده و نتایج مثبتی هم در بر داشته است.
او، برگزاری نمایشگاه‌های فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید را برای اعلام توانمندی‌های داخلی و نیازمندی‌های صنایع گفت: برای درون زایی اقتصاد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، با به هم رسانی این دو حوزه می‌توان حداکثر نیاز صنایع تولیدی را از محل تولیدات داخل تامین کرد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ادامه با اشاره به خواست مردم مبنی بر افزایش درصد خود اتکایی و استقرار صنعتی که علاوه بر تامین نیازمندی‌ها از داخل، اشتغال زایی را نیز بدنبال خواهد داشت.

صادقی افزود: با تحقق این برنامه‌ها می‌توان امیدوار بود نه تنها نیاز داخل تامین شود بلکه حرکت درست در این مسیر، توسعه صادرات و ارز آوری را نیز به همراه داشته باشد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های درون استانی و وجود اشتغال فعال و ماهر زیر چتر حمایتی دولت، گفت: جوانان این مرز و بوم با بهره مندی از دانش فنی و پشتکار و انگیزه وافر خود برای رسیدن به خودکفایی کشور متناسب با نیازمندی‌ها در بسیاری از بخش‌های تولیدی گام‌های موثری بردارند.

او، با اشاره به هدف گذاری دولت و سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در این عرصه، افزود: ظرفیت کشور‌های حوزه دریای خزر و اورآسیا بستری مناسب و آماده برای شرکت‌های تولیدی به ویژه تولید کنندگان گیلان است تا برای توسعه صادرات اقدامات مهم و موثری داشته باشند.

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: نمایشگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.