دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات درباره چگونگی اقبال مردم به اصلاح‌طلبان گفت: معتقدم که اصلاح‌طلبان هنوز جایگاه خود را دارند.

اصلاح طلبان هنوز جایگاه خود را دارند/ عارف و لاریجانی کاندیدای ریاست جمهوری هستندعلی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چرایی عدم حضور چهره‌هایی نظیر عارف و لاریجانی در انتخابات مجلس، گفت: دلیل نخست این است که این دو بزرگوار نامزد ریاست جمهوری هم هستند و دلیل دیگر هم فضای سرد انتخاباتی و ریسکی است که وجود دارد.

او با توضیح فضای سرد انتخاباتی، ادامه داد: منظورم از فضای سرد انتخاباتی نارضایتی‌ها و اعتراضات سال ۹۶ و ۹۷ است. فقط مجلس نیست که موجب نارضایتی مردم شده است بلکه مردم مجموعی از نارضایتی‌ها را از وضعیت موجود به ویژه از وضعیت معیشتی خود دارند و همین هم باری بر دوش مجلس شده و قسمتی از این بار هم به دوش دولت و دیگر نهادها و کل حاکمیت است. این موج نارضایتی باعث می‌شود که مردم در مجموع از عملکرد مجلس ناراضی باشند و طبعاً این نارضایتی‌ها نمایندگان مجلس را هم دربرمی‌گیرد.

فعال اصلاح‌طلب درباره برخی رایزنی‌های جریان اصلاحات با شورای نگهبان و اینکه آیا این نوعی فشار بر شورای نگهبان است، گفت: اگر قبل از ثبت‌نام این رایزنی‌ها انجام می‌شد ممکن بود که بتوان این را نوعی فشار تلقی کرد اما اکنون دیگر این فشار نیست بلکه اعلام وضعیت اصلاح‌طلبان است که چند دوره علیرغم وجود شرایط نامناسب، خودشان به صحنه آمدند و فرضشان هم این بود که بتوانند وضعیت موجود را تغییر دهند. اما اکنون دیگر ثبت‌نام‌ها تمام شده است و اشخاص به صورت پراکنده این جلسات را برگزار کردند و نه اینکه به صورت سازمان یافته این کار را کنند؛ یعنی هرکس که اعتبار و موقعیتی برای تماس با شورای نگهبان دارد استفاده کرده است و رایزنی می‌کند تا اوضاع تعدیل شود.


بیشتر بخوانید: اصلاح‌طلبان با عبور از روحانی می‌خواهند نظر افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند


او در تشریح وضعیت لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی، بیان کرد: حتی اگر لیست اصلاح‌طلبان از افراد شاخص این جبهه تشیل نشده است یا ائتلافی و تعدیلی باشد اما به هرحال ما برای اینکه بتوانیم کشور را از این وضعیت و حاکمیت تندروها نجات دهیم چاره‌ای نداریم جز اینکه برویم به سراغ افرادی که در اصلاح‌طلبی شاخص نیستند ولی مدعی اصلاح طلبی هستند و به حامیان این جریان بگوییم که می‌توانند به آنها رای دهید؛ موضوعی که درباره لیست امید هم اتفاق افتاد.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با اشاره به برخی گفته‌ها مبنی براینکه اصلاحات فرد شاخصی را برای معرفی سرلیستی ندارند، خاطرنشان کرد: در استان‌ها کم و بیش افراد حضور دارند اما در تهران باید منتظر بود و دید چه کسانی تاییدصلاحیت خواهند شد و از میان تاییدصلاحیت شدگان ببینیم که چه کسی واجد این شرایط است اما در حال حاضر کسی مد نظر نیست.

او در پایان درباره چگونگی اقبال مردم به اصلاح طلبان بیان کرد: معتقدم که اصلاح طلبان هنوز جایگاه خود را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار