دادستان استان زنجان بر استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها تاکید کرد.

تاکید دادستان زنجان بر استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛  به نقل روابط عمومی دادگستری زنجان ؛ حجت الاسلام محسن کرمی در جلسه هیئت اجرائی بنیاد تعاون زندانیان استان زنجان بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای کارآفرینی و حمایت از زندانیان در راستای کاهش آسیب­‌های اجتماعی تأکید و اظهار کرد: باید از بیشترین تهدیدات، بیشترین استفاده را انجام داد.

او با بیان اینکه زندان و زندانی جناحی یا سیاسی نیست افزود: همه گروه‌ها و مسئولان وظیفه دارند به مسؤولیت اجتماعی خودشان عمل کنند و قطعاً در این راستا بیشترین آسیب را خانواده زندانیان می‌بیند.

کرمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها گفت: همه گروه‌ها و مسؤولان وظیفه دارند به مسؤولیت اجتماعی خودشان عمل کنند.

دادستان مرکز استان زنجان به بازدید اعضای هیئت اجرایی از زندان­‌ها و کارخانه‌ها در راستای توسعه کارگاه­‌های داخل زندان برای اشتغال و آموزش زندانیان اشاره کرد و خواستار تعامل دستگاه‌های اجرایی با بنیاد تعاون زندانیان شد.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان زنجان نیز در ادامه گزارشی از عملکرد بنیاد تعاون در راستای اهداف تعیین شده و انتظارات ریاست قوه قضائیه در راستای اشتغال و توانمندسازی زندانیان و رضایت از عملکرد بنیاد ارائه کرد و به افزایش ۲۸۲درصدی اشتغال زندانیان در سال ۹۸ و ایجاد کارگاه­‌های جدید و توسعه کارگاه­‌های موجود اشاره کرد.

 کرم زاده با اشاره به فعال بودن مددجویان زندان­‌های استان زنجان در کارگاه­‌های قالیبافی، کارگاه‌­های خیاطی، کارگاه­‌های کفاشی، مجموعه پرورش ماهی، مجموعه پرورش بوقلمون و پرورش دام­پروری نژاد قزل افشار تصریح کرد: مجموعه مجتمع کشت و صنعت و کشاورزی سلطانیه و فروشگاه­‌های زندان که به صورت اشتغال نشسته ۵۸۰ نفر مشغول به کار هستند و درآمد حاصله به صورت علی‌السویه بین زندانیان و خانواده آن­ها تقسیم می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.