جمعیت هلال احمر فارس در پی بارش‌های ۲ روز گذشته به ۷۷۶ خانوار در ۸۰ روستای استان امدادرسانی کرده است.

امدادرسانی به ۷۷۶ خانوار در ۸۰ روستای فارسحسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: با توجه به اعلام گزارش مبنی بر آسیب، تخریب و رانش زمین در ۸۰ روستا در ۲۱ شهرستان استان فارس، نیرو‌های متخصص امدادی-عملیاتی جمعیت هلال احمر استان فارس فورا نسبت به ارزیابی و امدادرسانی این مناطق اقدام کردند.

او افزود: ارزیابی دقیق منازل، انتقال مصدومان و توزیع اقلام زیستی از جمله خدماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان فارس صورت گرفته است.

درویشی ادامه داد: شهرستان‌ های لامرد، فیروزآباد، قیروکارزین، خنج، ارسنجان و خرامه از جمله شهرستان‌ هایی بودند که بیشتر امدادرسانی را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار کرد: با حضور ۷۶ تیم عملیاتی این جمعیت با استعداد نیروی ۴۳۰ نفر نجاتگر متخصص درقالب تیم های امداد و نجات در سیلاب و آبهای خروشان ، واکنش سریع، آنست(سگ های تجسس) ، پایگاه های ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری جاده ای و امداد کوهستان به ۷۷۶ خانوار (۲۴۴۵ نفر) امدادرسانی صورت گرفته است.

درویشی بیان کرد: این جمعیت همچنین با بکارگیری ۴۹ خودروی عملیاتی و ۶۵ موتور پمپ و لجن کش اقدام به امدادرسانی کرده که اهم این موارد شامل کمک به سیل زدگان، آبگرفتگی منازل و عشایر و همچنین مسافرین و خودروهای گرفتار در سیلاب است.

او گفت: توزیع اقلام زیستی و امدادی که شامل نایلون پوششی، موکت، پتو ، والور، چادر ، بسته غذایی و کنسروجات در بین حادثه دیدگان و متاثیرین از حادثه از دیگر مواردی است که نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان نسبت به انجام به موقع آن اقدام کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان فارس تصریح کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط فارس، امدادرسانی به مردم همچنان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار