مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس گفت: نجات گران جمعیت هلال احمر به ۳۳۰ نفر گرفتار در برف و باران جاده‌های استان امدادرسانی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین درویشی از آخرین آمار از وضعیت امداد رسانی جمعیت هلال‌احمر استان فارس در بارندگی‌های اخیر روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه اطلاع داد و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر در سراسر استان فارس هم اکنون نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر فارس در ۱۸ شهرستان استان نسبت به پاسخگویی به موقع و سریع اقدام کرده‌اند.

او افزود: این شهرستان‌ها شامل رستم، لارستان، گراش، جهرم، فسا، زرین دشت، خرامه، نی ریز، استهبان، فیروزآباد، سپیدان، قیروکارزین، فراشبند، مهر، داراب، خنج، مرودشت و لامرد است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: ۶۱ تیم عملیاتی این جمعیت با استعداد نیرویی ۲۳۱ نفر نجاتگر متخصص درقالب تیم‌های امداد و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان، واکنش سریع، آنست (سگ‌های تجسس)، پایگاه‌های ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری جاد‌ه‌ای و امداد کوهستان به ۶۸ خانوار (۳۳۰ نفر) امدادرسانی کرده‌اند.

او بیان کرد: این جمعیت همچنین با به‌کارگیری ۳۶ خودروی عملیاتی و ۴۸ موتور پمپ و لجن کش اقدام به امدادرسانی کرده که اهم این موارد شامل کمک به سیل زدگان، آبگرفتگی منازل و عشایر و همچنین مسافرین و خودرو‌های گرفتار در سیلاب است.

درویشی اظهار کرد: توزیع اقلام زیستی و امدادی که شامل نایلون پوششی، موکت، پتو، والور، چادر، بسته غذایی و کنسروجات در بین حادثه دیدگان و متاثیرین از حادثه از دیگر مواردی است که نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان نسبت به انجام به موقع آن اقدام کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس با بیان اینکه امدادرسانی در مناطق چاه ورز، علامرودشت و بخش مرکزی شهرستان لامرد با توجه به شدت حادثه در حال انجام است، گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها امداد رسانی در سراسر استان فارس ادامه دارد.

او تجهیز نشدن وسایل نقلیه به زنجیر چرخ را مهمترین عامل گرفتاری خودرو‌ها در جاده‌ها بیان و به رانندگان توصیه کرد: هنگام تردد در جاده‌های برفی و لغزنده زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

۳۳ پایگاه ثابت امداد و نجات هلال احمر و ۱۶ پایگاه سیار در مناطق کوهستانی استان فارس فعال است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.