فرماندار ویژه خرمشهر گفت:دستگاه‌های خدمات‌رسان برای رفع مشکل آبگرفتگی مناطق بحرانی برنامه‌ریزی کرده و بیشتر تلاش کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر سه‌شنبه در جلسه ستاد بحران در فرمانداری خرمشهر میزان بارندگی شب گذشته در خرمشهر را ۱۱۳ میلی‌متر عنوان کرد و بر شناسایی نقاط ضعف زیرساخت‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های شهری خرمشهر به گونه‌ای است که نیازمند برنامه‌ریزی میان مدت و اصلاح فوری است و باید کارشناسان برای رفع مشکل راهکار جدیدی ارائه دهند و با توجه به کمبود منابع و موانع اداری باید ساده‌ترین راه حل برای رفع این مشکلات انتخاب شود.

او آمادگی دستگاه‌های دولتی برای مدیریت را ضروری دانست و افزود:باید به گونه‌ای عمل کنیم که حجم روان آب‌ها در کمترین زمان به سمت کانال‌ها، نهرها و رودخانه هدایت شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان خرمشهر را یادآور شد و گفت: پیمانکاران طبق تعهد و پیمان کار اجرایی را نباید تعطیل و متوقف کنند.

حیدری رفع مشکل آبگرفتگی خیابان‌های منتهی به مدارس را خواستار شد و گفت: من موافق تعطیلی مدارس نیستم و لازم است دستگاه‌های خدمات‌رسان کار تخلیه آبهای سطحی در مدارس را انجام دهند تا مشکل خاصی برای دانش آموزان ایجاد نشود.

عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر نیز در این نشست بیشترین مشکل این شهر در بارندگی شب گذشته را ناشی از جزر و مد بیان کرد و گفت:شب گذشته به دلیل بالا آمدن آب رودخانه دفع آب‌های سطح در معابر خرمشهر به سختی انجام شد.

او با بیان اینکه اجرای طرح دفع آب‌های سطحی با کمبود نقدینگی امکان‌پذیر نیست، گفت: در سال ۹۴ برآورد هزینه اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در خرمشهر ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شد که اکنون  بیش از ۲ برابر خواهد بود.

سرپرست شهرداری خرمشهربه کمبود دستگاه پمپاژ در خرمشهر اشاره کرد و گفت: از سال ۹۵ پنج دستگاه پمپ از سوی شهرداری خرمشهر خریداری شد و از آن زمن به بعد دستگاه پمپی به ظرفیت شهرستان افزوده نشده است.

ساعدی با بیان اینکه سه نقطه بحرانی از نظر مهار آب‌های سطحی در خرمشهر وجود دارد افزود: کوی بهروز، پیش ساخت و عشایر سه نقطه بحرانی خرمشهر در زمان بارندگی هستند که مشکل ریزش فاضلاب دارند در این مناطق نمی‌توان اقدام عملی انجام داد و ۵۰ تانکر نیز پاسخگوی جمع آوری روان آب این مناطق نیست.

او در خصوص رفع مشکل آبگرفتی مدارس خرمشهر نیز گفت: شهرداری خرمشهر برای رفع مشکل آب گرفتگی مدارس کوتاهی نخواهد کرد .سطح آب تا ساعتی دیگر فروکش می‌کند و برای فردا مدارس مشکلی نخواهد داشت.

اکبر ناصری مدیر برق ناحیه جنوب نیز در این نشست گفت: ۹۸ درصد شبکه برق منطقه جنوب به صورت هوایی احداث شده و قطعا شرایط آب و هوایی بر این شبکه تاثیر دارد.

او افزود: در بارندگی اخیر ۶ پایه برق در روستاهای غرب کارون براثر باد و باران سقوط کرد اما در عرض ۶ ساعت برق این روستاها برقرار شد.

غلامرضا پورجلالی رییس اداره امور آبفای خرمشهر در این نشست با بیان اینکه بارندگی اخیر غیرمنتظره بود گفت: سیلاب ناشی از ۱۱۳ میلی‌متر بارندگی مشکلاتی برای دستگاه‌ها و شبکه فاضلاب خرمشهر ایجاد کرد.

او مناطق بحرانی خرمشهر را منطقه لارک، کوی بهروز، سوم خرداد و دره عنوان کرد و گفت: راه گریز از این وضعیت بحرانی استفاده از انهار قدیمی نهر چاسبی، النصر، بوستان و فلافل برای دفع آبهای سطحی است.

رییس اداره امور آبفای خرمشهراحیای انهار قدیمی را بهترین راهکار برای رفع گرفتگی معابر در خرمشهر بیان کرد و گفت: این انهار از مناطق مختلف به رودخانه متصل شده‌اند لذا احیای این انهار برای دفع آب‌های سطحی می‌تواند کمک بزرگی برای خروج از بحران ناشی از بارندگی در این منطقه باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.