دانشگاه ها باید در حوزه کسب و کار وارد شوند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: باید دانشگاه ها را در حوزه کسب و کار موفق کنیم و اقداماتی برای فعال کردن دانشگاه ها و همچنین اساتید و دانشجویان در این حوزه انجام دهیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور امروز در دانشگاه کاشان با اشاره به تاریخ تمدن و هویت کاشان و تپه‌های سیلک اظهار داشت: کاشان شهری باهویت است که نشان از مردمان بااصالت آن دارد.

او با اشاره به وجود مراکز صنعتی و تولیدی مختلف در کاشان ابراز داشت: از جمله شهر‌هایی که در آن بیکاری به نسبت جمعیت دارای نرخ کمتری است شهر کاشان است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تشکر از صنعتگران و کارآفرینان کاشان که با وجود تحریم‌ها تولید خود را حفظ کرده و خطوط تولید را همچنان سرپا نگه داشته اند، تصریح کرد: صنعتگران با وجود اینکه از تحریم‌های ظالمانه غرب و استکبار جهانی متضرر شده اند، ولی همچنان جهادگونه در خدمت اقتصاد کشور هستند.

او حضور و مشارکت مردم را در اداره امور جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کار هیچ کشوری بدون مشارکت مردم پیش نمی‌رود.

جنیدی با بیان اینکه در کشور شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه پژوهش دشته ایم، اذعان داشت: تعداد مقالات ارائه شده در قبل از انقلاب سه دهم درصد مقالات دنیا بود و این در حالی است که هم اکنون دو درصد تولید مقالات دنیا در حوزه‌های مختلف سهم پژوهشگران و محققین ایران است.

او با اشاره به قرارگیری ۹ نفر از پژوهشگران و محققین دانشگاه کاشان در جمع یک درصد دانشمندان برتر جهان بیان داشت: مجموع دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور نیز توانسته اند در زمینه پژوهش و تحقیقات علمی دارای موقعیت ممتازی در سطح جهان هستند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تجاری سازی و ارتباط علم با صنعت و فناوری را یکی از مهمترین مشکلات بخش پژوهش و تحقیقات کشور دانست و اظهار داشت: دانشگاه و بخش صنعت برای ارتباط با یکدیگر و استفاده از داشته‌های خود یک ارتباط پایدار برقرار کنند.

او با اشاره به وجود نیرو‌های انسانی جوان و فعال در کشور به خصوص در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابراز داشت: باید دانشگاه‌ها را در حوزه کسب و کار موفق کنیم و اقداماتی برای فعال کردن دانشگاه‌ها و همچنین اساتید و دانشجویان در این حوزه انجام دهیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.