مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه گفت: کتابخانه تخصصی رسانه با مجموعه‌ای بالغ بر ۱۷۰۰ جلد کتاب در حوزه تخصصی رسانه و مطبوعات در استان اصفهان پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان این حوزه است.

فاطمه شفیعی مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: خبرنگاران تولیدکننده خبر و منتشر کننده در ابعاد وسیع هستند که با تولید و مخابره خبر می‌توانند در خلق فضای کیفیتی خبر و جذب مخاطب بیشتر موثر واقع شوند تا واقعیت‌ها را با دقت به جامعه منتقل کنند، کتابخانه تخصصی رسانه در هفدهم مرداد سال گذشته برای نخستین بار در اصفهان دایرشده است که با مجموعه‌ای بالغ بر ۱۷۰۰ جلد کتاب در حوزه تخصصی رسانه و مطبوعات در استان اصفهان به نیاز دانشجویان علوم ارتباطات، خبرنگاران، روزنامه نگاران و علاقه‌مندان حوزه رسانه پاسخ می‌دهد. 

او با بیان اینکه سواد رسانه‌ای از مباحث پیچیده و مهم در حوزه ارتباطات است افزود: سواد رسانه‌ای مهارتی است که به ماهیت متغیر اطلاعات در جامعه پاسخ می‌دهد و می‌توان با استناد به سواد رسانه‌ای به قدرت دسترسی، تحلیل، ارزیابی و انتقال اطلاعات و پیام‌های رسانه‌ای در چارچوب‌های مختلف چاپی و غیرچاپی مجهز شد.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه با تاکید بر اینکه سواد رسانه‌ای به قشر خاصی تعلق ندارد افزود: اگرچه لازم است این مهارت را تمامی سطح جامعه بیاموزند، اما اصحاب رسانه به عنوان فرهیخته‌ترین قشر جامعه که می‌دانند باید از رسانه‌ها برای تولید و تکمیل خبر استفاده کنند و نیاز‌های اطلاعاتی خود را تکمیل کنند بیش از دیگران نیازمند استفاده از سواد رسانه‌ای هستند.

شفیعی مزایای سواد رسانه‌ای برای اصحاب رسانه را برشمرد و تصریح کرد: سواد رسانه‌ای می‌تواند خبرنگاران و روزنامه نگاران را به تفکر انتقادی مجهز کند تا از سردرگمی خارج شوند و در مسیری ارزشی به ارزیابی بپردازند.  

او با اشاره به اینکه مهارت‌های سواد رسانه‌ای می‌تواند در گزینش اخبار صحیح به خبرنگاران کمک کند گفت: برای استفاده از رسانه باید مجهز به سواد خاصی بود. امروزه لازم است که خبرنگاران با دانش تخصصی در حوزه رسانه آشنا باشند. جدیدترین مطالعات و پژوهش‌ها را مورد بررسی قرار دهند و مفاهیم و کلیدواژه‌های به روز دنیا را در حوزه تخصصی رسانه بشناسند.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه گفت: با توجه به اینکه انتشارات داخلی در حوزه رسانه محدود است بیشتر کتاب‌های منتشر شده در این حوزه ترجمه است و کتاب‌های تالیفی در زمینه سواد رسانه محدود است.

 شفیعی با اشاره به اضافه شدن ۷۰ جلد کتاب جدید به مجموعه کتابخانه تخصصی رسانه گفت: دو کانون روزنامه نگاران جوان و سواد رسانه‌ای در این فرهنگسرا فعال است که پاسخگوی نیاز مخاطبان و علاقه‌مندان در زمینه رسانه هستند.

او در پایان گفت: کتابخانه تخصصی رسانه به طرح جامع کتابخانه شهری متصل است و شهروندان با عضویت در یکی از ۸۵ کتابخانه زیر نظر شهرداری اصفهان و با دریافت نام کاربری و رمز می‌توانند از خدمات کتابخانه تخصصی رسانه در حوزه مطبوعات و رسانه هم بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار