بیست و پنجمین آزمون قرآن وعترت امروز همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، ابراهیم چیرانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: بیست و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش کتبی ویژه اساتید و دانشجویان امروز برگزار شد.

او، به استقبال چشمگیر دانشجویان و اساتید در این مرحله از آزمون اشاره کرد و افزود: امروز هزار و ۶۰۳ نفر از دانشجویان و ۱۰۰ نفر از اساتید این دانشگاه با هم رقابت کردند.

ابراهیم چیرانی گفت: منابع و رشته امتحانی بخش دانشجویان شامل مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه و تفسیر قرآن کریم (کتاب با قرآن خوشبخت شوید، فصل اول تا صفحه ۱۱۹)، ترجمه ادعیه و زیارات (زیارت عاشورا)، نماز، احکام، زندگانی پیامبر (ص)، صحیفه سجادیه (کتاب عرفان اسلامی، فصل ۱۴ تا پایان فصل ۱۸)، قرآن به زبان انگلیسی، سبک زندگی اسلامی (کتاب حماسه حسینی ۳ فصل اول تا صفحه ۱۸۹ است.

او  افزود: ترجمه و تفسیر قرآن کریم (سوره مبارکه زمر) و سیره معصومین (ع) نیز از منابع و رشته امتحانی بخش اساتید است.
ابراهیم چیرانی افزود: نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با اشاره به اینکه بخش شفاهی آزمون قرآن و عترت نیز هفته اول دی ماه برگزار می‌شود، گفت: هر داوطلب می‌تواند در هر یک از بخش‌های کتبی و شفاهی صرفاً در یک رشته ثبت نام کنند.

چیرانی تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نقدی به همراه لوح سپاس اهدا می‌شود و اساتیدی که موفق به کسب حداقل ۷۰ درصد امتیاز می‌شوند می‌توانند از امتیاز ارتقاء فرهنگی برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.