مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: در ۸ ماهه امسال آمار تصادفات منجر به فوت در کشور ۲.۵ درصد کاهش داشته و کردستان رتبه ۱۸را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علیرضا ساوری در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای استان کردستان در سنندج، گفت: در ۸ ماهه امسال تصادفات منجر به فوت در کشور ۲.۵ درصد کاهش داشته که کردستان در این زمینه رتبه هیجدهم را به خود اختصاص داده است.

اوافزود: دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در کاهش این تصادفات با عمل به مسوولیت اجتماعی به وظایف خود عمل کنند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه بیان کرد: ۳۰ درصد از دلایل تصادفات کشور به وضعیت جاده‌ها بر می‌گردد، اما با توجه به اینکه میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در کردستان بیشتر است احساس می‌شود این میزان در این استان بیش از نرم کشوری است.

ساروی یادآور شد: با توجه به این موضوع، تلاش در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی جاده‌ها در کردستان باید بیش از پیش از سوی دستگاه‌های متولی امر انجام شود و در بحث اعتبارات نیز اهتمام جدی داشته باشند.

او ادامه داد: ۶۷ نقطه پرحادثه در کردستان شناسایی شده که ۲۶ نقطه آن حادثه‌خیز است لذا اصلاح سه مورد از جمله کمربندی بهشت محمدی سنندج به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از ۳۱ مورد فوتی تصادفات داخل شهری استان کردستان، ۲ مورد آن در کمربندی بهشت محمدی سنندج رخ داده است.

او گفت: دستگاه‌های متولی از جمله راهداری، راه و شهرسازی و شهرداری باید بر اساس مصوبات شورای ترافیک مسوولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

ساروی اذعان داشت: اصلاح تقاطع‌های مسیر‌ها از جمله برنامه‌های کارشناسی کاهش تصادفات است که باید در ۲ ماه آینده از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه اظهار داشت: تعداد دور برگردان‌های بهشت محمدی باید به دو برگردان ایمن تغییر پیدا کند.

ساروی تصریح کرد: راهداری، شهرداری و هر کدام از دستگاه‌ها باید به رسالت خود در این راستا عمل کنند.

اوعنوان کرد: تداوم این روند به هیچ وجه وجهه قانونی و شرعی ندارد لذا باید با یک سری اقدامات کم هزینه کار‌های زودبازده و بصورت ضرب‌العجل انجام شود ضمن اینکه نظارت بر حسن اجرای کار هم ضروری است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه اضافه کرد: کمیته رصد و نمایندگانی از طرف شهرداری، اداره راه و شهرسازی، راهنمایی رانندگی و سایر ادارات ذیربط برای نظارت بر اجرای این مصوبات تشکیل شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حوادث ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.