سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:حضور هنرمندان خوشنویس و موسیقی خراسان شمالی در کشور ترکمنستان با استقبال مردم این کشور مواجه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،ابوالحسن حیدری سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نمایشگاه فرهنگی و هنری ایران، با هدف تقویت مراودات فرهنگی دو کشور همسایه در شهر مرو ترکمنستان برپا شده است.

حیدری با بیان اینکه گروه موسیقی آیینی و سنتی جایلان به سرپرستی رضا برات‌زاده از خراسان شمالی با ۱۸ هنرمند در این نمایشگاه حضور یافته است، افزود: مراسم آیینی که توسط گروه جایلان اجرا می‌شود برای ایجاد نشاط و انتقال پیام صلح و دوستی به مردم ترکمنستان است و اجرای موسیقی و حرکات موزون آن‌ها ریشه در آیین‌های نیایشی گذشته خراسان بزرگ دارد.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین از حضور استاد عباسعلی تیمورزاده، خوشنویس برجسته و رییس انجمن خوشنویسان خراسان شمالی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه علاوه بر آثار استاد تیمورزاده، آثار خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق استادان زهره رئیس السادات، حسین رضایی، خلیل رستمی و مبین یزدانی در معرض دید مردم ترکمنستان قرار گرفته است.

خراسان شمالی و ترکمنستان با ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک مشترکات فرهنگی زیادی در آیین‌ها و باور‌های فرهنگی و هنری دارند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.