مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: کشاورزان مهابادی تا پایان آذرماه میتوانند نسبت به فرصت مجدد بیمه محصولات زراعی اقدام کنند.

ابراهیمی آذر مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به عملیات بیمه گری محصولات زراعی و باغی سالجاری و همچنین به لحاظ کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌های پائیزه در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال مهلت بیمه کشاورزان، باغداران و بهره بردان کشاورزی این شهرستان تا پایان آذر ماه جاری تمدید شد.

او افزود: بهره برداران به منظور اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی سرمازدگی، با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز دهستان جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی اقدام کنند.

ابراهیمی آذر با اعلام اینکه تاکنون نیز حدود ۳۰ هزار هکتار از محصولات کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار گرفته، اضافه کرد: ۵۶ درصد حق بیمه که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند دولت پرداخت می‌کند و مابقی کشاورز موظف به پرداخت حق بیمه است.

او اظهار داشت: پارسال نیز ۵۰ میلیارد ریال خسارت کشاورزان و باغداران از سوی سازمان جهاد کشاورزی پرداخت شد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس و محصولات کشاورزی را در مقابله خسارت‌های احتمالی و فاجعه بار به دو صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.