حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا گفت: اگر فرد سودجو و موقوفه‌خوار به اموال و اراضی وقفی دست‌ درازی کند بر اساس قانون با آن متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد پلاک‌های موقوفات کشور فاقد سند مالکیت هستند، گفت: اگر فرد سودجو و موقوفه‌خوار به اموال و اراضی وقفی دست‌درازی کند بر اساس قانون با آن متخلف برخورد می‌شود.

او افزود: با اهتمامی که مدیران سازمان اوقاف دارند و با توجه به تاکیدات ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین روسای دو سازمان ثبت اسناد و سازمان اوقاف شده است، در تلاش هستیم طی ۲ سال آینده تمامی رقبات وقفی کشور را سنددار کنیم.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه موقوفات در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد آن فاقد سند مالکیت است.

او با اشاره به اینکه اکثر عموم مردم معتقد به وقف هستند و اقدام به پرداخت حق و حقوق موقوفات می‌کنند، افزود: اگر موقوفه‌ای در کشور از حالت وقفیت خارج شود از طریق محاکم قضائی جلوی آن‌ها گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی‌نیا گفت: مردم ما امانتدار وقف هستند و بهترین حافظ موقوفات به‌شمار می‌روند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.