حناچی علی رغم ادعای تخلیه تهران به علت افزایش آلاینده‌ها در شب گذشته، ساعاتی بعد گفته‌های خود را تکذیب کرد.

آلودگی هوای تهران دیشب به مرز بحران رسیدبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حنانچی شهردار تهران در پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد: دیشب ذرات معلق در تهران به ۲۰۰ ppm رسید و باید خطر را جدی گرفت و شهر را تخلیه کرد.

او تاکید کرد: هم اکنون ۲ هزار واگن مترو کم داریم و باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا بتوانیم خطوط تاسیس شده را به سر خط ۲.۵ دقیقه برسانیم.

حناچی در ادامه از موضوع آلودگی و ترافیک که اصلی ترین مشکلات شهر تهران است، چراکه توانسته ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۳۰ درصد گردش اقتصادی را به خود اختصاص داده است خبر داد و گفت: اگر تهران و حریم آن را در نظر بگیریم، دو درصد مساحت کل کشور را در برمی‌گیرد، پس تمرکز شدیدی در محدوده این شهر داریم.


بیشتر بخوانید:نقش مترو در پیشرفت نمایشگاه بین المللی بسیار تاثیر گذار است


شهردار تهران با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از اتوبان تهران-کرج و مترو نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر درون شهری را پوشش می‌دهد اظهار کرد: این در حالی است که تهران با رشد جمعیت بسیار بالایی مواجه است؛ شهریار نیز که یکی از پایه‌های ناآرامی‌های اخیر بود، رشد ۱۷ درصدی جمعیت را تجربه می‌کند.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: ذرات معلق بالای ۲۰۰ ppm یعنی عبور از مرز هشدار و وضعیت خطرناک که دیشب این رقم به بالای ۲۰۰ رسیده بود.

حنانچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر باران نمی‌آمد شهر باید تخلیه می‌شد،  تصریح کرد: خیر، اما باید تمهیدات بیشتری اندیشیده می‌شد.

حنانچی در پاسخ به سوال خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه طرح بیدود برشکسته شده و بیانیه ای مبنی بر اینکه نرخ این دوچرخه ها برگردانده شود، گفت: شرکت نسبت به آن چیزی که به مردم متعهد است و باید جوابگو باشد. انشالله مشکلاتشان را حل می کنیم.

وی تصریح کرد: این پول و باید از خوده شرکت ترغیب کنید و شهرداری در این امر نقشی نداشته است و شرکت بیدود باید این مبلغ را برگرداند.

گفتنی است، شهردار تهران ساعاتی بعد از جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با تغییر مواضع خبر از تخلیه و یا تعطیلی کامل شهر تهران  در صورت تداوم آلودگی می دهد.

از طرفی هم مشاور و رئیس مرکز ارتباطات شهردار تهران نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «برخی خبرگزاری‌ها از زبان شهردار در مراسم امروز اتاق بازرگانی تهران نقل کرده‌اند که اگر باران نمی‌آمد شهر باید تخلیه می‌شد. چنین برداشتی از سخنان شهردار درست نیست و حناچی تاکید کرد در صورت توسعه آلودگی، شهر باید تعطیل می‌شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
نه به تهران نه به شهرها وروستاهعای اطرافتهران اجازه ساخت وساز ندهید وشهرک سازی نکنید درست است که ماشائاله زمینمان بزرگ است ولی فکر اب وهوا وخدمات دیگراهم بکنید مردم در این هوای بد خلقشان تنگ می شود اجازه کسب وکار به تهران مراکز استانها وشهرهای شمالی راندهید تا مردم به سمت شهرهای کوچک برای سرمایه گذاری وساختن بروند هر جا جمعییت زیاد شود کارهم ایجاد می شود
آخرین اخبار