رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در روز‌های اواخر هفته جاری دما تا ۶ درجه کاهش می‌یابد که این امر موجب ایجاد یخبندان در سطح استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام چاره خواه رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بتدریج از اواخر وقت امروز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به سطح استان، تا اوایل صبح چهارشنبه شاهد ابری و مه آلود شدن آسمان، وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران و برف، در ارتفاعات و گردنه‌ها کاهش دید و کولاک برف خواهیم بود.

او افزود: انتظار می‌رود مقدار بارش‌ها از اوایل صبح تا بعدازظهر فردا و برای نیمه جنوبی و تا حدودی مرکزی استان همچون شهرستان‌های (قروه، دهگلان، کامیاران و نیمه جنوبی شهرستان‌های سنندج، بیجار و دیواندره) نسبت به سایر نواحی بیشتر باشد که به علت سرد بودن هوا اغلب بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، جو استان نسبتا آرام و پایدار بوده و بجز مه صبحگاهی و افزایش آلاینده‌های جوی پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

چاره خواه درباره دمای هوا هم تصریح کرد: از لحاظ دمایی در زمان فعالیت سامانه و پس از خروج آن بتدریج شاهد کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما، بخصوص در صبح روز‌های پنجشنبه و جمعه و تشدید شرایط یخبندان در سطح استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: بارش برف ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.