مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: کیفیت خاک آزادراه تهران شمال تایید و مورد قبول بوده است

کیفیت خاک آزادراه تهران شمال تایید شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا حسینی مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک با بیان اینکه مسئولیت اصلی مادر این شرکت انجام آزمایش کنترل کیفیت خاک است، گفت: با انجام آزمایشات مختلف در این بخش کیفیت ساخت و نگهداری پروژه‌های عمرانی کشور را افزایش می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: روز گذشته از دستاورد‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی شد و ما تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات مفید ار در حوزه خاک را انجام خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه نتایج آزمایشات به شکل‌های مختلف در اختیار دستگاه‌های نظارتی ازجمله کارفرمایان و مهندسان مشاور قرار می‌گیرد گفت: تمام تلاش خود را در قالب یک سامانه از درخواست توسط مهندسان انجام می‌دهیم تا بتوانیم کیفیت خاک را در تمامی پروژه‌های عمرانی و راهی در کشور افزایش دهیم.

حسینی تاکید کرد: استفاده از نیروی متخصص و همچنین تجهیزات سالم در حوزه آزمایشگاه‌های مکانیک خاص مهم است.
بیشتر بخوانید: خرید هواپیما همچنان ادامه دارد/ مشکل سوخت رسانی به هواپیما‌ها برطرف نشده است

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه ما اجازه کار به افراد غیر متخصص و غیر حرفه‌ای در حوزه تجهیزات را نمی‌دهیم گفت: استفاده از دانش‌های روز دنیا و همچنین استفاده از نیرو‌های متخصص و حرفه‌ای در این بخش بسیار با اهمیت است به دلیل آنکه اگر مشکلی در این حوزه ایجاد شود نتایج ناگواری برجا می‌گذارد.

او تاکید کرد: در حوزه مکانیک خاک اگر مشکلی در حوزه کیفیت محصول رخ دهد سریعا به آن رسیدگی می‌کنیم و ما این مسئولیت ازجمله افزایش کیفیت خاک را مهم‌ترین اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

حسینی افزود: استفاده از کارشناسان و فارغ التحصیلان طی چند سال گذشته در این بخش افزایش یافته و ما با استفاده از داده‌های دقیق سعی می‌کنیم به نیاز‌های مهم در حوزه کارفرمایان برسیم.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه در طول ۶۰ سال فعالیت این آزمایشگاه استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی افزایش یافته و ما به عنوان نماینده دولت سعی کرده‌ایم به وظیفه خود در این حوزه بیش از گذشته عمل کنیم.

او درباره بودجه آزمایشگاه هم گفت: تبصره‌ای در قانون بودجه سال ۹۹ ارائه شده و ما وظیثفه حاکمیتی خود را در حوزه انجام و افزایش کیفیت خاک به کار گرفته‌ایم.

حسینی افزود: اعتبارات ما در بخش آزمایشگاه مکانیک خاک در سال ۹۸، ۳۰۲ میلیارد تومان بوده و اعتباراتی هم امسال مصوب شده و تا پایان سال امیدواریم محقق شود.
 
مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آزمایش کیفیت خاک آزادراه تهران شمال هم گفت: پیش از آنکه پروژه راهی و عمرانی احداث شود تمامی مطالعات زیرسازی و خاک آن توسط نیرو‌های ما بررسی می‌شود و در صورتی که مشکلی در کیفیت خاک وجود داشته باشد اجازه ساخت آن را نمی‌دهیم.

او مهمترین اقدام این شرکت را انجام آزمایش‌های مربوطه در خصوص پروژه‌های عمرانی در زمینه مکانیک خاک دانست و گفت: به عنوان مثال، پروژه آزادراه تهران ـ شمال که پروژه بسیار سنگینی است و علاوه بر ساخت راه، تونل‌سازی نیز دارد، آزمایش‌های سنگین بیوتکنیک انجام و به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک در خصوص تبدیل شدن این شرکت به دستگاه حاکمیتی اظهار داشت: بر اساس نظر وزیر راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال آینده، تبصره‌ای اضافه شده مبنی بر اینکه «شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از دستگاه اجرایی به دستگاه حاکمیتی تغییر وظیفه خواهد داد و این تغییرات در اساسنامه این شرکت لحاظ خواهد شد». همچنین وظایف آزمایش‌های خاک را نیز شرکت‌های خصوصی انجام داده و شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک بر این شرکت‌های خصوصی نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۲۲:۱۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
لطفا‌ مشکل اساسی این شرکت رو که پرداخت به موقع پرسنل و معوقات چندساله هست رورفع کنید زندگی سخت شده برا کارکنان آزمایشگاه با این حجم بالای کار.
آخرین اخبار