همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان صبح امروز در کرمان برگزار شد.

همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات مجلس در کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان کرمان صبح امروز در همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان با تاکید بر اهمیت انتخابات در گام دوم انقلاب گفت: همه دست اندرکاران انتخابات باید تلاش کنند مجلسی متناسب با گام دوم انقلاب شکل گیرد.

 امام جمعه کرمان تحریم‌ها تنگ‌تر شدن فشار‌های اقتصادی دشمن تهدید‌های امنیتی و جنگ روانی را از مهمترین دسیسه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: در این شرایط کشور می‌تواند با برگزاری انتخاباتی پرشور سالم و حداکثری از همه چالش‌ها عبور کند.

بصیری رئیس ستاد انتخابات استان هم در این همایش با اشاره به اهمیت انتخابات برگزاری انتخابات سالم و پرشور را پاسخ کوبنده به بسیاری از توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: تعامل مثال زدنی عناصر اجرایی نظارتی و امنیتی استان بیان کننده برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری در استان است.

رئیس کل دادگستری استان هم در این همایش استفاده از افراد کار آزموده و آموزش دیده را در نظارت بر انتخابات ضروری دانست و گفت: رعایت اصل بی طرفی و قانونمداری باید در همه مراحل نظارت مورد توجه قرار گیرد.

موحد ماموریت اصلی ناظران را صیانت از آرای مردم دانست و افزود: ناظران امین مردم هستند و این امر وظیفه ناظران را سنگین‌تر می‌کند.

رضایی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان هم در این همایش با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش نظارت و بازرسی انتخابات گفت: رعایت اصل بی طرفی و رعایت حق مردم در انتخابات دو اصل اساسی مورد تاکید در برگزاری انتخابات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان هم در این نشست گفت: ناظران انتخابات باید امر نظارت را با خلوص نیت و محور قرار دادن خدا در همه عرصه‌ها انجام دهند.

سردار ابوحمزه با اشاره به اهمیت نظارت در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: هیات ها‌ی نظارت در تشکیل مجلسی در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتخاب نمایندگانی سالم معتقد و صالح نقش مستقیم دارند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان هم در این همایش با بیان اینکه ناظران انتخابات باید برای حفظ اعتبار خود تلاش کنند گفت: همه ما باید با رعایت اصل بی طرفی در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای نگهبان در انتخابات افزود: هر گونه تزلزل در جایگاه این نهاد تزلزل کشور را در پی دارد.

او حملات پی در پی دشمنان به شورای نگهبان را نشانگر اهمیت این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: رعایت قانون و تشکیل مجلسی کارآمد شفاف با برنامه باید مورد توجه باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان هم در این همایش قانون را فصل الخطاب همه فرآیند‌های انتخابات دانست و گفت: رعایت قانون ملاک هیات‌های اجرایی و نظارت در انتخابات است.

دهقان نظارت در انتخابات را مربوط به همه کشور‌های دنیا دانست و افزود: براساس قانون اساسی کار نظارت بر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برعهده شورای نگهبان سپرده شده است.

او رعایت قانون در تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات را حق متقابل مردم نامزد‌ها و نظام عنوان کرد و گفت:اعتماد مردم به انتخابات مستلزم نظارت است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار