خان بیگی گفت: با توجه به ضرورت شناسایی و آشکارسازی چالش‌ها و نیاز‌های نوآورانه شرکت‌های تابعه وزارت نفت ورود نخبگان کشور به عرصه‌های کسب و کار فناورانه حمایت می‌کند.

ورود نخبگان کشور در فناوری‌های زیست بوم فراهم می‌شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی احمدخان‌بیگی، مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت در نخستین رویداد نوآوری و وزارت نفت گفت: با توجه به ضرورت شناسایی و آشکارسازی چالش‌ها و نیاز‌های نوآورانه شرکت‌های تابعه وزارت نفت، این رویداد به‌عنوان عامل انگیزشی جهت تشکیل تیم‌های جوان و استارت‌آپی و با هدف ایجاد فرصت مناسب برای ورود نخبگان کشور به عرصه‌های کسب و کار فناورانه در زیست بوم نوآوری تعریف شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر این رویداد از چهار بخش اصلی و یک بخش جانبی نمایشگاه عرضه فناوری با حضور شرکت‌های استارت آپ و دانش‌بنیان در بخش عملیات صنعت نفت تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید: علت کمبود کپسول گاز در سیستان، توزیع نامناسب است


خان‌بیگی در ادامه درخصوص برگزاری نمایشگاه عرضه و تقاضا فناوری در این رویداد پرداخت و افزود: در این بخش شرکت‌های تابعه وزارت نفت برای نخستین بار در قالب ارائه مشخصات تجهیز، قطعه و یا ماده شیمیایی موردنیاز خود را به جامعه هدف یعنی عرضه‌کنندگان فناوری و گروه‌های تحقیقاتی ارائه می‌کنند.

مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت در ادامه با اشاره به رویداد هر چالش و یک راهکار نیز تصریح کرد: در این رویداد یک چالش اصلی با خصوصیات بین رشته‌ای و چند وظیفه‌ای از سوی کمیته برگزاری به گروه‌های هدف ارائه می‌شود تا راهکار‌های فناورانه از سوی مجموعه‌های استارت‌آپی ارائه و بهترین راهکار‌ها به عنوان راهکار برگزیده انتخاب تجاری سازی می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار