مصرف خوراک آلوده در یک واحد پرورش شترمرغ شهرستان قاینات باعث تلفات بیش از ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ شد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در پی گزارش شروع تلفات در یکی از مزارع پرورش شترمرغ در این شهرستان  کارشناسان واحد نظارت و دارو درمان شبکه دامپزشکی وارد عمل شدند.

او  با اشاره به مراجعه  یکی از پرورش دهندگان شتر مرغ در شهرستان و اظهار بر  وجود سلامت ظاهری ، گله دچار تلفات شده است افزود: کارشناسان شبکه را برآن داشت تا علاوه براخذ تاریخچه و علایم بالینی و کالبد گشایی لاشه های شترمرغ تلف شده ، از نمونه خوراک مصرفی پرنده ها نمونه جهت ارسال به آزمایشگاه گرفته شد.

محمودی  با بیان اینکه بالا بودن بیش از حد کپک و قارچ در خوراک مصرفی عامل تلفات بیش از حد این مزرعه پرورشی شده بود  ادامه داد: این خوراک ها  از یک واحد تولیدی غیر مجاز در یکی از شهرستان های خراسان رضوی بوده است که در حال حاضر پرونده قضایی در حال بررسی و پیگیری می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات اظهار کرد: عوامل تغذیه ای در صنعت پرورش دام و طیور مهمترین عامل مرگ و میر محسوب میشود.

محمودی در پایان از همه تولید کنندگان درخواست کرد به منظور حفظ سرمایه خود از مراکز معتبر فروش محصولات دامی و کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و آبزیان که تحت نظارت دامپزشکی می باشند اقدام به تهیه خوراک نمایند و در صورت مشاهده مراکز غیر مجاز به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: دامپزشکی ، دام و طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.