اعتراضات به تصویب لایحه تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان در هند، طی روز‌های گذشته به اوج خود رسیده و امروز نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، اعتراضات به تصویب لایحه تبعیض آمیز علیه مسلمانان در هند، طی روز‌های گذشته به اوج خود رسیده است.

دیروز یکشنبه، هزاران معترض به قانون جدید اعطای شهروندی در هند چهار اتوبوس بخش حمل و نقل عمومی را به آتش کشیدند. همچنین آن‌ها وارد یک دانشگاه شدند که این اقدام آن‌ها تیراندازی پلیس در محوطه دانشگاه را به دنبال داشت.

به گفته پلیس هند، در درگیری‌های دیروز بیش از ۱۰۰ فعال و ۳۵ پلیس زخمی شدند. نزدیک به دو هزار نفر در اعتراضات روز گذشته دانشگاه حضور داشتند. این اعتراضات تاکنون دو کشته بر جای گذاشته است.

در همین حال، بسیاری از منتقدان نسبت به تبعات این قانون بر اقلیت جامعه مسلمانان هشدار داده اند.

گفته می‌شود این اعتراضات قرار است امروز در شهر‌های بزرگ هند از جمله حیدرآباد، واراناسی و دهلی نو ادامه یابد. پلیس از احتمال بسته شدن سایر دانشگاه‌های هند در صورت تشدید اعتراضات خبر داده است. همچنین سیستم حمل و نقل ریلی نیز اعلام کرده است در صورت تداوم اعتراضات، برخی از ایستگاه‌های مترو تعطیل خواهد شد.

چندین هزار نفر از مردم هند همزمان با تصویب لایحه‌ای تبعیض آمیز علیه مسلمانان، در منطقه‌های مختلف دهلی دست به تظاهرات زدند. این اعتراض‌ها در اغلب نقاط با حضور پلیس همراه بوده و به خشونت منجر شده است. دهلی‌نو به تازگی لایحه‌ای را تصویب کرده که به موجب آن به پناهجویان غیر مسلمان در هند، شهروندی اعطا می‌شود. این اقدام موجب خشم مسلمانان هند شده است. روز جمعه صد‌ها هزار مسلمان در ایالت‌های بیهار و اوتار پرادش به خیابان‌ها سرازیر شده و علیه اقدام سران هند اعتراض کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار