یک ماه از اصلاح نرخ بنزین می‌گذرد و نگاه‌های جامعه همچنان نگران افزایش قیمت اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز زندگی است.

ماهگرد نرخ اصلاح بنزینبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ساعتی است که اصلاح نرخ بنزین، یک ماهگی خود را پشت سرمی گذارد. تغییری که خاطره خوبی برای این کشور به همراه نداشت اما به هر حال یکی از راه‌های کنترل مصرف سوخت توسط مسئولان امر بود.
 
اصلاح نرخ بنزین، از سال ۹۶ کلید خورد و با این پا و آن کردن دولت خود را به سال ۹۸ رساند و یکباره به تصمیم دولت بنزین گران شد و این نهاد با تصمیم سران سه قوه در راس ساعت ۲۴ شب ۲۵ آبان ۹۸، خبر افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد. بر این اساس هر لیتر سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و هر لیتر آزاد بنزین ۳ هزار تومان تعیین شد.
 
در همان لحظات ابتدایی این تصمیم استان‌ها و شهرستان‌ها با برگزاری جلسات متعدد، رصد لحظه ای بازارهای اصلی و جلوگیری برای تاثیر نامطلوب اصلاح نرخ بنزین را در دستور کار قرار دادند. از طرفی تیم اقتصادی برای جلوگیری از افزایش قیمت، پرداخت یارانه معیشتی به اقشار ضعیف را بهترین راه حل می داند. همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز تاثیر نرخ بنزین بر اقلام اساسی را ۴ درصد اعلام کرده  است تاثیر بیش از حد آن را تقلب می‌نامد.
 
جالب است که در همان ساعات ابتدایی اجرای طرح سهمیه بندی بنزین این طرح منجر به کاهش مصرف سوخت شده بود و فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: پروسه سوخت گیری اتومبیل ها ۱۰ روز یکبار است و  برای بررسی کاهش یا صعود بازار مصرف سوخت باید دید بعد از یک ماه مصرف سوخت به همراه سهمیه بندی به کدام جهت می رود اما در ابتدای مسیر می توان گفت که مصرف سوخت در روزهای اول ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
اما هدف از این گزارش، بیان نحوه کنترل قیمت اقلام پس از افزایش نرخ بنزین بوده که در این بررسی مسکن تقریبا بدون تاثیر باقی ماند و از آن طرف اقلام اساسی، سکه، طلا، ارز و اتومبیل و کرایه های حمل بار افزایش قیمت را تجربه کردند!

افزایش نرخ بنزین مسکن را گران نکرد

حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش نیافتن قیمت مسکن همزمان با آغاز طرح اصلاح نرخ بنزین خبر داد و گفت: قیمت مسکن تا پایان خرداد سال ۹۹ به بهانه گران شدن بنزین افزایش نخواهد یافت.
 
دولت پس از افزایش نرخ بنزین، بار‌ها هشدار داد که افزایش این نرخ با پرداخت یارانه معیشتی، از افزایش قیمت کالا‌ها جلوگیری می‌کند، وزیر صمت به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار کشور، روزانه بیش از ۲ بار جلسه ستاد تنظیم بازار را با حضور وزرای اقتصادی دولت برگزار و از منع افزایش قیمت اصناف و اتحادیه‌ها خبر می‌داد.  

رحمانی به اعلام همگانی متخلفان و گرانفروشان اشاره می‌کند و مجوز افزایش قیمت بسیاری از صنوف را باطل می‌کند، اما در این بین اقلامی نظیر آلومینیوم، مواد اولیه دوخت کفش دست دوز، مواد اولیه بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک و همچنین محصولا کشاورزی و میوه  افزایش قیمت ۴ تا ۸ درصدی را تجربه کردند.

هر چند تجربه‌های گذشته، نشان می‌داد که دولت‌ها پس از اصلاح نرخ بنزین، با افزایش مجدد قیمت‌ها به علت تحمیل هزینه‌ها رو به رو می‌شوند، اما در این بین تاکید وزراء مبنی بر اینکه هیچ افزایش قیمتی رخ نخواهد داد مردم را تاحدودی گله‌مند کرده است.
 
نمودار افزایش قیمت ارز و سکه و طلا خبر از تاثیر پذیری این اقلام از افزایش نرخ بنزین می دهد.
 
بازار یکماه پس از اصلاح قیمت سوخت /خودرو ارز و سکه گران شدند، مسکن ثابت ماند
تغییرات نرخ سکه در یک ماه گذشته
 
بازار یکماه پس از اصلاح قیمت سوخت /خودرو ارز و سکه گران شدند، مسکن ثابت ماند
تغییرات نرخ دلار در یک ماه گذشته

اصلاح نزخ بنزین لازم بود اما به موقع نبود!

پرویز جاوید عضو انجمن اقتصاد دانان ایران گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش نرخ بنزین و سهمیه بندی آن اظهار کرد: چندی پیش با طرح افزایش قیمت بنزین مواجه شدیم  و در سراسر کشور شوک ایجاد شد و اگر یادتان باشد جایگاه های بنزین در آخر شب به شدت شلوغ شد؛ ما هیچ وقت مخالف افزایش قیمت بنزین در کشور نبوده و نیستیم اما می توان گفت برای این اقدام کشور در شرایط مناسبی قرار نداشت.

وی ادامه داد: برابری قدرت خرید و رفاه مردم مهم ترین مسئله ای است که دولت باید به آن توجه کند و حال امیدواریم این گرانی بنزین موجب گران شدن کالاهای دیگر, افزایش بیکاری,کاهش رشد نرخ سرمایه گذاری ,کوچک شدن کارخانه ها و عدم سرمایه گذاری در کشور نشود.

جاوید افزود: این تغییرات در کشور را زمانی می توانیم ببینیم که دولت به وظایف و گفته های خود عمل نکند؛ به طور متوسط درآمد۶  تا ۷ دهک در جامعه در یک سطح قرار دارد؛ بنابراین بازهم می گویم این اقدام دولت درست بود اما به موقع نبود.


بیشتر بخوانید: آخرین بررسی تاثیر گرانی بنزین بر تمام کالاهای اساسی / قیمت کدام اقلام اساسی در بازار تغییر کرده است؟


محمود رهبری کارشناس مسایل اقتصادی در حوزه انرژی در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: هدف از سهمیه‌بندی اجرای بخشی از تبصره‌ی ۱۳ بودجه و مدیریت مصرف سوخت از سوی همگان است که زمستان سال گذشته شروع آن بود.

وی ادامه داد: سهمیه بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت در کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ همچنین در کشور‌های دیگر هم سیاست‌های یارانه‌ای وجود دارد و برخلاف نظر اکثر کارشناسان سهمیه بندی بنزین در کشور ما نمی‌تواند موجب تورم شود.

رهبری بیان کرد: شدت مصرف انرژی در ایران بیش از میانگین جهانی است و دولت برای کنترل مصرف باید قیمت‌ها را اصلاح کند به گونه‌ای که به سود کاهش شکاف طبقاتی در جامعه باشد؛ همچنین باید توجه کنیم که تنها در ایران است که بنزین ارزان عرضه می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا مصرف بهینه فراموش شود.

وی گفت: به نظر عده‌ای افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی منجر به تورم و افزایش فاصله طبقاتی می‌شود، از این جهت استفاده از روش افزایش تصاعدی قیمت و یا سهمیه‌بندی می‌تواند کارساز باشد؛ از این رو می توان نتیجه گرفت که این روش‌ها در گذشته هم مورد بررسی قرار گرفته  و منجر به افزایش درآمد دولت شده است.

روش دولت برای اصلاح نرخ بنزین حساب شده نبود!

تمام تفاسیر موجود نشان می دهد که افزایش نرخ بنزین لازمه کنترل و مصرف سوخت در کشور محسوب می شود اما از طرفی حلقه ناگسستنی این انرژی ارزشمند با تعیین نرخ تمام شده کالاها، کار را تاحدودی دشوار کرده است.

قطعا همگان واقفند که حمل بسیاری از مواد غذایی هم اکنون با وانت بارها و نیسان ها صورت می گیرد و در نهایت نرخ بنزین بر قیمت آن ها اثر گذار خواهد بود. اما چرا دولت برنامه ریزی صحیحی برای این افزایش و کنترل بی رویه آن در نظر نداشت و فکری به حال سودجویان بعد از ابلاغ یک طرح نکرد؟

اگر طی سال های متوالی نرخ بنزین به صورت پلکانی و شبیه به طرح اجرایی دولت نهم و دهم، افزایش پیدا می کرد جامعه با شوک رشد قیمت ها رو به رو نمی شد.

به هر حال اصلاح نرخ بنزین امری ضروری اما با برنامه ریزی های مناسب و رصدهای پی در پی است. حال شما تصور می کنید چگونه می توان در قبال اصلاح نرخ بنزین بازارهای موازی و اصلی کشور از جمله اقلام اساسی و سکه و طلا را کنترل کرد؟!

گزارش از نرگس معززی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
ديگه ایرانم مثل هند و پاکستان شده مردم هند و پاکستان هم فقیر هستن ایران رفت جز این دو کشور ایران مردمش فقیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
آقایون دولتی با دستور شما قیمتش ثابت نمیمونه
بازار به شما گوش نمیده!
این یه چیز واضحیه که وقتی بنزین گرون بشه روی کرایه بار تاثیر میذاره و اگر دقت کنی از گوشی تا یخچاله خونه ی انسان ها با وسیله نقلیه ای که بنزینش گرون شده جابه جا میشه!
مگه بازار به دستور شما گوش میده؟!
مثل اینه که من تفنگ بگیرم دستم به یکی شلیک کنم بعد بگم نباید بمیره :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
مسئولین اون بالا نشستن جیبشون پره خبر از زندگی مردم ندارن و گرونی اصلا براشون مهم نیس چون پوووول دارن ما بخت بیچاره هاییم که همیشه باید تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
تورو خدا مرزهارو واسه رفتن باز کنین کاری کنیین ما جوون ها بتونیم بریم اونور کار کنیم پول بفرستیم برای خونواده هامون دیگه نمیتونیم دیگه کشش نداریم اینجوری ارز آوری هم میشه برای کشور
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۱۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
گل گفتین
France
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
منتشر کن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
یدفعه بیایید همه مون و بکشید راحت شیم دیگه ؛سی سالمه بیکارم هنوز ازدواج نکردم هر فامیلی میاد بهم تیکه میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خودرو که یک سال است بازار آزادش دارد هزاران میلیارد دلار ازجیب مردم با حمایت دولت بیرون میکشد دلار وسکه که اصلا جای بحث ندارد این خودرو را هروقت توانستید باکیفیت به دست مردم دهید آنوقت ازسکه وارز بگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام . طرح گرانی بنزین تو این وضعیت اصلا خوب نبود خیلی کار اشتباهی بود. به جای یارانه معیشتی که پوله خیلی کلانی هستش میشه ماهی دو استان رو صنعتی کنه که این باعث میشد خونواده ای که بیکار داره تو خونشون بره سرکار هم به تولید ملی کمک میشد هم اون جوون به جای دویست هزارتومن در ماه با شغلی که بدست می آورد سه تا چهار میلیون حقوق بگیره و دیگه محتاجه دولت نباشه .
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد مهدی تابعی
۲۲:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اگر بالا رفتن قیمت سوخت سوخت باعث این تورم هست. پس چرا پنج سال گذشته که قیمت بنزین ثابت بود تورم وجود داشت؟
افزایش قیمت کالاها حاصل افزایش نقدینگی و چاپ پول دولت محترم است که هم قبل از افزایش قیمت بنزین و هم بعداز آن مستمرا ادامه دارد.
Germany
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
واقعا انتظار دارید گرون نشه؟؟
خود ب خود گرون میشه. اقا ما این 50 تومن یارانه معیشتیو نمیخوایم بخدا بنزین ارزون کنید .
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۲۰:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خدا بعد انتخاباتو به خیر کنه چون همه چیز سر به فلک میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
برای سال 99 منتظر یک ابرتورم هستیم !!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۰:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کپسول گاز مایع که در پاکدشت ۸ هزارتومان بود الان بیشتر دکه ها ۳۰ هزار تومان می فروشند اون هم با هزارتا دردسر
Germany
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
مواد غذایی چقدر گرون شده چند قلم جنس امروز خریدم شد ۱۳۰هزار دوسال پیش با ۳۰هزار تومان میشد خرید لبنیات که ساعتی میره بالا مسعولین محترم که در خواب زمستانی بسر میبرند علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
من نقاشم،رنگ طلایی اکریلیک یک ماه پیش گرفتم ۱۰ تومن ،هفته بعدش گرفتم ۱۷ تومن،دیشب رفتم بازار یه مغازه میداد ۲۴، یکی میداد ۲۸ تومن،دارم دیوونه میشم،اینا کجا زندگی میکنن که میگن قیمت ها تغییر نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
همه چیز گرون شده مسکنم توی رکوده بعد از عید گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
من کاسب هستم، خرما که عمده 13 بود شده 17 بری به کی بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
چرا به درد دل مردم گوش نمیدین همه چیز گرانتر از یک ماه پیش شده ان هم بعد از انتخابات سر به فلک میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
چرا همه چی رو گرون کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خیلی از اجناس و کالا ها کیفیت و کمیت خودشون از دست دادن در مقابل ثبات قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
زندگی (مثلا) چقدر ارومه
من چقققققققدر(خخخخ) خوشحالم. واقعا مردم اهمیتی دارن؟ له شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
قابل توجه‌ روسای سه قوه ... آقایون بینی و بین الله قیمت ها رو مشاهده کنید و ببینید‌که چه ضربه ای داره به قشر متوسط و ضعیف میخوره
اخیرا قیمت کاپشن قشنگ دو برابر شده
امیدوارم اددمین محترم این کامنت من رو منتشر کنه که البته بعیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
همش تورم گرونی
Germany
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
پیرمرد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۴۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
من جوون بیکارکه باماشین کارمیکردم اونم باگرونی لوازم خودرو هیچی واسم نمیموند الانم که بنزین گرون کردن دیگه دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
زدین همه چیو داغون کردین.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
مدیران و متولیان مدعی نظارت و کنترل قیمتها حاضر و پاسخگو باشند اگرچه از ابتدا هم این شعار علمی و عملی نبود
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۴:۰۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
نبودی ببینی .......بقیشو خودتون بگید...
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۳:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
میشه جایی رو که میگید از قبل و بعد از افزایش قیمت بنزین مسکن گران نشده را معرفی کنید والا مسکن هم از قبل و بعد از افزایش قیمت بنزین افزایش داشته
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۳:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ساده ترین راه کاهش نرخ ارز و سکه و طلا که نیمی از مشکلات رو حل میکنه
درسته اینها مربوطه اقتصاد میشه ولی تو جامعه اتفاق میفته پس نصف ماجرا مردم ، جامعه هستن
تیم مجرب و خبره جامعه شناس دوماه وقت بذارن طرح بدن دست یه تیم مجرب و خبره کارشناس رسانه ای تا اجراکنن خروجیش رو شش ماه بعد تماشا کنین،حیرت میکنین از خروجیش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ممنون که 60میلیون از80میلیونو بردید زیر زیر زیر خط فقر----مسئولین نمیدونن این اعداد یعنی چه؛؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
این هم وضعیت کشور هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ممنون که خبر دادید ؛خواهشا این خبر رو به مسئولینی بدبد که فرمایشی خواستن قیمت بالا نره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اعضای دولت در روز اول همگی به صدا و سیما امدند و گفتند گرانی بنزین بر کالا ها هیچ تاثیری ندارد بعد کم کم این لحن به طبیعی هست قیمت کالا با گران شدن بنزین بالا برود ....تغییر کرد. دیگه ادامش رو خدا بخیر کنه هنوز این تاثیر تاثیر روزهای اول بود در اینده بر اثرات بیشتر رو به رو خواهیم شد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
قیمت بنزین در بدترین شرایط باید ۱۵۰۰میشد نه۳۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اره
"اصلاح قیمت" بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه مردم ما ناآگاهانه رای می دهند وافرادی انتخاب می کنند که علاوه بر اینکه در فکر معیشت مردم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
متاسفم که هنوز فکر میکنی کار ۱ نفر بوره
دوست عزیز سران ۳قوه امضا کردند این طرح رو .
با این رفتن و اون اومدن هیچی درست نشده و نخواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
"نباید میشد که شد"
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اشتباه می کنید هیچ چیزی گران نشد قیمت ها خودش سر خود بالا رفت انهم دست دولت نیست دست خود اجناس است
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۱:۲۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
yjc لطفا طرف مردم باش ... گران شدن بنزین همه جیزو گرون کرد ..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
همه چیز از آدامس تا چیزای دیگه گرون شده.
Iran (Islamic Republic of)
جوان ایلامی
۱۰:۱۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ایها الناس !!! لبنیات تا 50% گروووون شد !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
قیمت ها در انواع محصولات خوراکی و بهداشتی افزایش قابل ملاحظه دارد و کسی پاسخگو نیست . مواد شوینده و قطعات خودرو هیچ سدی برای افزایش قیمت ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
بنزین رو گران کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
نه فیلم سینمایی بنزین بود داشتی این مدت نگاه میکردی
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۹:۴۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کپسول cng هموم فردای افزایش قیمت بنزین قیمتش سه برابر شد .. یه کپسول فرسوده قبلا 700 هزار بود الان شده 1میلیونو 800 هزار تومان ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آقایان حتی اگر قیمت کالا ها با افزایش قیمت بنزین هم گران نمی شد که شد دلیلی نداشت یک شبه از مردم پول بگیرید.هیچ توازونی بین قدرت خرید مردم واصلاح بنزین نیست. .افزایش قیمت بنزین نهایتاً 1500آزاد معقول بود بقیش همش حرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آقایان حتی اگر قیمت کالا ها با افزایش قیمت بنزین هم گران نمی شد که شد دلیلی نداشت یک شبه جیب مردما خالی کنید.هیچ توازونی بین قدرت خرید مردم واصلاح بنزین نیست. مردم فریب حرفاتونا نمیخورن.افزایش قیمت بنزین نهایتاً 1500آزاد معقول بود بقیش همش حرفه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۹:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کجایند آنهایی که میگفتند با طرح گرانی و سهمیه بنزین کالاها گران نخواهند شد و نباید گران شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خزیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
چی میکشیم مامردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
همه چيز گران شده و با حقوق هاي ناچيز، نيازهاي اساسي يك زندگي (فقط خوردن و آشاميدن) را نمي شود تامين كرد. مسئولين كجاي كار هستند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
دولت اصلا برنامه ریزی نداشته است
در قم جایگاه‌های CNG محدود است و در حال حاضر بشدت شلوغ هستند
کرایه‌ تاکسی‌ها افزایش یافته است
آلودگی هوا که در سال‌های گذشته هیچ وقت بشدت امسال نبوده است.

این نتیجه تدبیر دولت و مسئولان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
و البته از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خیلی عجله نکنید نوبت گرانی ناشی از بنزین به مسکن هم خواهد رسید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
این دیگه ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
دولت اگه بلد بود کاری رو درست انجام بده .الان وضعمون این نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آره خیلی ثابت مونده بیاین غرب تهران اسلامشهر شهریار و صباشهر و علی آباد ووو ببین از هر وضعیتی چه سو استفاده هایی میکنن اونم منطقه کارگر نشین که مغازه رو 80 ملیون ماهی 5 تومن کرایه نظارت رو فک کنم فقط خدا میکنه بقیه مسئولین نظارت خواب برفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
از این گرانتر ??از یک ماه پیش تا کنون قیمتا چند برابر شده‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
چرا شما فقط قیمت بنزین را با کشورهای دیگر مقایسه می کنید و می گویید ارزان است ولی دستمزد کارگر، کارمند، بازنشسته را نمی گویید کم است، ایران منبع سوخت و انرژی است و باید هم نسبت به کشورهای دیگر ارزان باشد فکری به حال منه بازنشسته بکن که زیر خرج زندگی کمرم خم شده تا حالا خود را به جای یک پدر که دو تا دانشجو دارد و از بچه اش خجالت بکشد گذاشته ای می خواهم اصلا بنزین نباشد چه گران و چه ارزان تازه حالا که گران شده به منه بازنشسته چه رسیده جزء شرمندگي بیشتر در قبال خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
روی این ها سیاه ک یه پدرو شرمنده زنو بچش میکنن
United States of America
رامین
۰۸:۵۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اولا الان فصل جا به جایی نیست
دوما دیگه کسی برای تمدید خونش به املاکی مراجعه نمیکنه
سوما کسی هم که مراجعه میکنه کدرهگیری نمیگیره

ولی باشه مسکن ثابت بوده
D:
Germany
MEHRY
۱۱:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آقا چقدر ساده ای یعنی باور میکنی که مسکن گران نشده !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اینقدرگزارش تهیه نکنید همه چی گرون شد
-
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
یعنی مسئولین دروغ گفته اند یا اطلاعات مدیریتی پایین دارند و در محاسبات خود اشتباه کرده اند....
اگر تورم افزایش یافته پس همین طور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
دیگر کسی با این شرایط نمی تواند مسکن اولی باشد بخاطر اینکه پرداخت تسهیلات برای مسکن یک بیستم قیمت مسکن هست. دوماً تورم در بخش مسکن بدلیل عدم عرضه مسکن در این دولت بود. سوماً قیمت فعلی مسکن تا مدت ها رشدش را کرده واین را ما مدیون آقای آخوندی هستیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
نه میخواین تا مسکن هم گرون بشه تعارف نکنین، خونه ای که تا یک سال قبل 300 میلیون بوده الان 800 میلیون شده دیگه قراره مگه چقدر گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
و دلالان توصيه ميكنند زودتر بخريد. بعد از عيد بازهم يك دو برابر گرانتر خواهدشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
با سلام
واقعیت میدونید چیه ،اینه که خبرگذاری های ما به جای اینکه واقعیت جامعه رو بگن و درد مردمو تیتر کنن مثل شما دنبال انتشار اخبار این چنینی هستید که هم عدم کارایی دولت کردان و سیاست مداران اقتصد دانان رو توجیه کنن چرا حرف دل مردمو نمیزنید چرا درد مردمو نمیگید چرا این مسئولین بی ایاقت رو بازخواست نمیکنید . سر جدتون اگه نمیتونید مرحم درد مردم باشید افزایش قیمت ها 4تا8 درصد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
بسته معیشتی هم ول شد ههههههههههه پوزخند رییس جمهور دیپلمات به ریش مردم فقیر تا بوده همین بوده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
میگفتن هیچی گرون نمیشه اما کجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
حسام... نخود هر اش! دلال مسکن! ریا کاری که خودش مسبب اصلی گرانی مسکن! به نفع مردم حرف میزنه ولی فقط حرف! بنگاهی جماعت و روده راست؟! ایشان دلالی هست که هم پدر سازنده رو درآورده هم خریدار را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
چرا مواد غذایی و اقلام اساسی زندگی رو در نظر نمیگیرین؟
همه چیز گران شده بعد از گرانی بنزین
این مثلا جلوگیری از گرانیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۸:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
« اما به هر حال تنها راه کنترل مصرف سوخت توسط مسئولان امر بود.»
این جمله اشتباه است بلکه گران کردن ساده ترین روشی است که به ذهن انسان‌هایی با ضریب هوشی پایین می‌رسد.
Germany
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کجایند اونایی که به مردم می گفتند با افزایش بازرسی ها ، جلوی افزایش قیمت ها رو میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کی گفته مسکن ثابت مانده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۷:۴۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
چرا نمیگی بعد از گران شدن بنزین میگی بعد از اصلاح قیمت سوخت______ چقد دیگه باید____
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۷:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
دارایی‌های دولتی و اجناس دولتی گران شدند و مال مردم گران نشد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۷:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
دارایی‌های دولتی و اجناس دولتی گران شدند و مال مردم گران نشد!!!!
آخرین اخبار