محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی پشت پرده ۱۰ روزی که ارتباط ایران با جهان قطع شد را تشریح کرد.

حکایت آذری جهرمی از پشت پرده ۱۰ روزی که ارتباط ایران با جهان قطع شد/ من مسئول قطع ارتباطات نیستمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از حوادث تلخ مرتبط با گرانی بنزین همه می‌پرسیدند اینترنت چرا و چگونه قطع شد؟ چگونه وصل شد؟ و بعدتر همه می‌پرسیدند نقش وزیر ارتباطات در این میانه چه بود؟ اما مهمترین سئوال همچنان این بود که وزیری که اختیار زیادی ندارد، چقدر در وزارتخانه‌اش وزیر است؟ او در حاشیه دیدارش از جشنواره سینما حقیقت گفتگویی صریح و بی پرده انجام داده و جواب این سئوالات دیگر را می‌توانید در این گفتگو پیدا کنید.

می خواستم بدانم وزیر ارتباطات بعد از وقایع اخیر چه حس و حالی دارد. مخصوصاً اینکه گفته‌اید در قضایای قطع اینترنت اختیاری نداشته‌اید؟

قطعی اینترنت یک موضوع منحصر به ایران نیست. در گزارشی که مرکز تحقیقات ما تهیه و ارسال کرده، در یکسال گذشته ۱۹ بار قطعی اینترنت در هندوستان، پاکستان، عراق و کشور‌های دیگر داشته‌ایم که به دلایل امنیتی اینترنت این کشور‌ها قطع شده است. در اساسنامه سازمان جهانی مخابرات آمده است که کشور‌ها بر اساس مقررات و قوانین محلی خودشان، در زمان بروز مسائل امنیت ملی می‌توانند اینترنت را قطع کنند و این حق، به رسمیت شناخته شده است. منتهی پدیده‌ای که آزار دهنده شد، یکی طولانی شدن زمان قطع اینترنت بود.در هر صورت مسئولیت، فراز و نشیب دارد. همیشه روز‌های خوب نیست. آدم در دوران مسئولیتش در موقعیت بحرانی هم قرار می‌گیرد. در معرض امتحان هم. در زندگی هم همین است.

حرفتان درست، اما مردم با تناقضاتی مواجه هستند. از یک طرف رئیس‌جمهور می‌گوید امکان ندارد انگشت شما و دولت روی دکمه قطع اینترنت برود، از یک طرف شما می‌گویید بحث تلگرام به شما ربطی ندارد. یا در حوادث اخیر هم گفتید که موضوع از کنترل شما خارج است، آیا این موارد برای شما خوشایند است؟ آیا بهتر نبود وقتی نمی‌توانستید حوزه تحت مدیریتتان را اداره کنید، استعفا بدهید؟

آن چیزی که مردم انتظار دارند باید به آن توجه کرد. با این موافقم. با این ادبیات که هر کسی بگوید به من ربطی ندارد، کاری پیش نمی‌رود. اما واقعیت این است که مردم هم رأی داده‌اند و رئیس جمهور را انتخاب کرده‌اند. هم رأی می‌دهند ونمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند. رئیس جمهور وزیر را به مجلس معرفی می‌کند و مجلس رأی اعتماد می‌دهد؛ و همین مردم به یک قانون اساسی رأی داده‌اند و وزیر بر اساس قانون شأنیت پیدا می‌کند. زمانی که من صحبت می‌کنم که موضوع فیلترینگ از کنترل وزارت ارتباطات خارج است، منظورم این نیست که من دارای اختیارم و فشار‌هایی از بیرون دارد وارد می‌شود که من نمی‌توانم تحمل کنم و، چون نمی‌توانم تحمل کنم پس می‌روم کنار تا یک نفر دیگر بیاید کار را پیش ببرد. من یکبار هم قبلا گفته بودم؛ مسئولین گلادیاتور نیستند که در وسط یک میدان بایستند با یکدیگر بجنگند و دیگران برای آن‌ها هورا بکشند. من واقعیتی را گفتم، قانون را شرح دادم.

وزیر ارتباطات در موضوع قطع اینترنت یا فیلترینگ اختیاری ندارد که بتواند جلوی آن بایستد. خب شما قانون را بخوانید. قانون، مصوب مجلس است. مجلسی که خود مردم انتخاب کرده‌اند. قانون جرایم رایانه‌ای کشور مصوب مجلس است، در آن یک کمیته تعیین مصادیق هست که ۶ رأی آن با دولت است.

شما بگویید کدام شبکه اجتماعی در این سال‌ها با مصوبه کارگروه مصادیق، فیلتر شده است؟ پس اگر رئیس جمهور گزاره‌ای را گفته، پای آن ایستاده است و دولتمردانی که در آن کمیسیون هستند هم همان نظر را پیگیری کرده‌اند. طبق قانون به دستگاه قضایی هم اجازه‌هایی داده شده. در مواردی قاضی هم می‌تواند حکم مسدودسازی بدهد. البته در آن موارد، مباحث حقوقی مطرح است، اما متن قانون این است.

اگر تصورتان این است که وزیر برود به جنگ قانون، این دیدگاه غلطی است. ما باید هر چیزی را به جای خودش استفاده کنیم. اگر وزیر ارتباطات می‌گوید من در حوزه فیلترینگ هیچ اختیاری ندارم، مفهومش این است که اگر انتظار دارید من نظر شما را تأمین کنم، اختیارش را به من بدهید. من مسئول وصل ارتباطاتم، مسئول قطع ارتباطات در هیچ جای قانون، من نیستم.

این موارد شما را ناراحت نکرد؟ در شلوغی‌های اخیر، مشکلات مردم و ناتوانی قانونی خودتان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این همیشه ناراحت کننده است. ببینید در تصمیمی که گرفته شد من در ارتباط با قطع تلگرام از همان ابتدا موضوع را مطرح کردم، ما بار‌ها از منظر کارشناسی نظراتمان را مطرح کردیم. البته اگر اغتشاش در کشور به وجود بیاید و اگر شرایط امنیتی به هم بخورد، مسئولیت امنیت کشور طبیعتا با دستگاه‌های امنیتی است و آن‌ها صاحبنظرند. همه بایستی ملاحظات ونظرات دستگاه امنیتی را در شرایط بحرانی کشور رعایت بکنند. ولی نظراتی وجود دارد و باید گفتگو کرد. برای طولانی نشدن این موضوع و کاهش زمان قطعی هم ما پیگیر بودیم.

حرفتان درست، اما شما وزیری هستید که بیشترین ارتباط را با مردم به‌ویژه در فضای مجازی دارید. آیا حس نکردید حال مردم بد شده و روحیه‌هایشان تضعیف شده و دیگر اعتمادی به شما ندارند؟

یک جمله را من در جلسه شورای امنیت ملی کشور گفتم. اینکه مردم می‌گویند بنزین را بکنید ۷ هزارتومان، ولی اینترنت را آزاد کنید و این حس واقعی بود که در این ایام از مردم داشتیم. با نظر شما موافقم.

فکر نمی‌کنید نیاز است اعتماد از دست رفته مردم را از راه‌های مختلف بازسازی کنید؟

من به سهم خودم واقعیت را گفتم. من اختیاری در قطع کردن ندارم. تصمیمی است که باید اجرایی شود آنهم بر اساس قانون. اما احساس کردم که مردم آسیب دیدند. پس بدون لکنت زبان از آن‌ها عذرخواهی کردم.

فکر نمی‌کنید که اگر استعفا می‌دادید، تالمات مردم مقداری کاهش پیدا می‌کرد؟

چرا شما آن‌سوی سئوال را مطرح نمی‌کنید که اگر ما به آن فعالیت و تلاش ادامه نمی‌دادیم و میدان را خالی می‌کردیم، الان شاید ارتباطات برقرار نبود. ما بنا بر احساس نمی‌خواهیم تصمیم بگیریم و همه ما در برابر حال و آینده کشورمسئولیم. ما در رابطه با رای مردم و نظر مردم مسئولیم. این میز مسئولیت برای آدم نباید چیز جذابی باشد. ما نباید در برابر آن کار صحیحی که می‌خواهیم انجام دهیم، خودمان را به میز مسئولیت ببازیم.

قطع به یقین اگر من احساس می‌کردم کنار رفتنم از مسئولیت، به حل مسائل کمک می‌کند قطعا فروگذار نمی‌کردم. ولی واقعیت این بود که خیر. شرایط اینگونه نبود و بایستی می‌ایستادیم وتلاش می‌کردیم و ارتباط را بر می‌گرداندیم. الان هم بایستی بایستیم و تلاش کنیم و اعتماد را برگردانیم. شرایط را تامین و ملاحظات مردم را پیگیری کنیم.

به‌عنوان سئوال آخر، با توجه به اینکه سورپرایز پر حرف و حدیث‌تان بازتاب‌های منفی زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت فکر نمی‌کنید زمان مناسبی برای اعلام چنین خبری با چنین مقدماتی نبود؟ گمان‌نمی‌کنید انتظارات مردم چیز دیگری بود؟ واقعا با مشاوره‌های چه مشاورانی به این نتیجه عجیب رسیدید؟

ما مسئولان اجرایی کشور هر کدام وظایفی بر عهده داریم. باید از گذشته درس بگیریم و به سمت آینده حرکت کنیم. اینکه ما روی اتفاقی تلخ که افتاده توقف کنیم و مرتب سر همان موضوع بایستیم و صحبت کنیم اشتباه است. ذهنیت‌ها با حرکت کردن و عمل حل می‌شود. وزارت ارتباطات هم یکسری مسئولیت‌هایی دارد. ما برنامه تحول پست و پست پلاس را در مجموعه شهر هوشمند داشتیم و با اجرای برنامه ایران هوشمند و تهران هوشمند، کار‌هایی دارد صورت می‌گیرد. گفتیم که امسال سال مشارکت است و ما خودمان داوطلبانه بعنوان اولین دستگاه به برنامه مشارکت پیوستیم. ماشین برقی وموتور برقی و دوچرخه برقی را اعلام کرده بودیم و بحث استفاده از پهباد برای ارسال مرسولات پستی را گذاشته بودیم برای روز پنجشنبه.

ما دستاورد‌های دیگری هم داریم. ما در شرایط آلودگی هوا هستیم، چیزی که می‌تواند به مردم کمک کند، حرکت به سمت شهر هوشمند است. این موضوع دستاورد کمی نیست و در زندگی مردم مؤثر است. افکار عمومی توجه خیلی خوبی به این مسئله نشان داد. من از محبت و لطف مردم تشکر می‌کنم. ما تلاشمان را متوقف نمی‌کنیم. ظرف هفته‌های آینده انجام و به ثمر رسیدن زنجیره‌ای از فعالیت‌ها و کارهاست که بیان می‌کنم.

اصولا با لعنت فرستادن بر تاریکی مشکلی حل نمی‌شود، ما همه باید یک شمع روشن کنیم. امروز وظیفه ما برای رفع آلودگی هوا این است که ناوگان پستی را به روز کنیم. ما نظرات مردم را جمع‌بندی می‌کنیم. مردم در کامنتهایشان انرژی زیادی به ما دادند و ما این انرژی را با سورپرایز‌های آینده به آن‌ها باز می‌گردانیم.

منبع: سینما سینما

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
اقا بر فروشگاهای معروف اینترنی نظارت بیشتری شود
کالاهایی ک ضمانت دارن رو پس نمیگیرن چرا اخه؟؟
من میخوام از 5040 شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
کسی با " آرزوهای بزرگ " بزرگ نمی‌شود ؛
بزرگی به " همت‌های بزرگ " است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
من از روزی که گفتی پارازیتها زیانبار هست ولی من نمیتونم کاری کنم
Iran (Islamic Republic of)
آبنبات
۲۳:۵۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اگر کسی واقعا به فکر انجام مسؤلیت باشه تو چنین منصب مهمی انقدر کار برای انجام هست که وقتی برای خوابیدن نمی مونه فضای مجازی!!!! دیگه پیش کش(که ظاهرا بیشتر اونجا هستید)،حالا ما این دوتا رو ( قطعی و فیلتر) فاکتور بگیرم بازم کلی کار برای انجام هست امیدوارم اونا رو به درستی انجام بدید... درضمن اولویت وزارت ارتباطات باید آلودگی هوا باشه؟؟؟ وزارت ارتباطات بهتر به کارای خودش برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
من منطقه ۴ اصفهان میشینم
انتن تلفن خییلی بد جواب میده همین طور سرعت اینترنتم خیلی بده
به همراه اول تماس گرفتم موضوع گفتم
میگه برید با اهالی صحبت کنید اگه راضی بودن ما میام دکل نصب میکنیم
اخه من مسئولشم ک برم دنباله این جور چیزا ؟؟؟
ای خدااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ما‌فضای‌سالم‌مجازی‌میخاهیم
...واینترنت‌ملی
اقای‌وزیر‌از‌پیامرسانهای‌بومی‌که‌میتونید‌حمایت‌کنید
کاری‌که‌به‌عهده‌شماست‌انجام‌بدید
قطعی‌اینترنت‌بخاطر‌مشکلات‌فراوان‌در‌زیز‌ساختهاست
مسئول‌فراهم‌کردنزیر‌ساختها‌هم‌شما‌بودید
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۲۲:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
نه من نقش داشتم ، و شما هم هیچ تاثیری نداشتی!!!...
نمیدونم چرا این حرفا و این عکسالعمل ها این روزها خیلی مد شده
اون یکی از مسئولان میگه اصلا من کاره ای نیستم
یکی دیگه میگه اصلا این مسئله به من ربطی نداره
یکی باز میگه اصلا من خبر نداشتم
هه
بله عزیز من ، بله !!..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
این مردم هم بایدبه این فکرکنندک قطع اینترنت ب خاطرامنیت من وشما بوده دیگ اگ قطع اینترنت نبودخودمون امنیت نداشتیم پس لطفا فقط یک جنبه ی آن رادرنظرنگیرید۰اینقد زیادی هم انتقادنکنید۰
Iran (Islamic Republic of)
غزال
۲۱:۴۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
رئیس جمهور میگه من خودم رفتم بنزین بزنم دیدم گرون شده تازه فهمیدم اینم میگه من مسئول قطع شدن اینترنت نبودم یکی به من بگه کی داره واسه زندگی ما تصمیم میگیره اگه شماها در جریان نیستید پس کی در جریانه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۱:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
بنظرم اینترنت نبایدقطع میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
وزیری که نمی تواند شبکه ملی اطلاعات را به ثمر برساند و فقط به فکر این است که به آن طرف آبی ها مثل تلگرام امکانات استثنایی مانند دادن پهنای باند و ... بدهد و از پیامرسان های داخلی و.. حمایت نکند و به مثابه دیگر وزیران و دولت، مردم را سرکار بگذارد ، همان بهتر که استعفا نماید
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۲۰:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اینقدر غوغا نکنید و موضع دیوانه وار نگیرید
این حرفهای وزیر از واقعیترین و سالمترین حرفهای دولت و امثالهمشون است
کاشکی مثل الان حرف بزنن همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۹:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آقای وزیر یک زمانی بود تکه ای فیلم چه خوب چه بد روی نوارهای ویدئو جابجا میشد به سختی با مشقت وجرم ..کم کم ماهواره...بعد ردوبدل اطلاعات باسی دی راحت ترشد وچند وقت بعد با تراشه مثل کارت مموری وفلش اما امروز اطلاعات در قالب فیلم وصداوتصویر با ردوبدل یک شماره یا پسورد انجام میشه حامل این فیلم را چطور توقیف میکنید باید ما نحوه استفاده صحیح را در برنامه های اصلی اموزش کودکان بگنجونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
لطفا از گران شدن بسته های اینترنت هم گزارشی تهیه کنید این هم به آقای وزیر مربوط نیست از زمان وزیر جدیدقیمت بسته ها چند برابر شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اگه دست این بود هیچ وقت قطع نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
کربلایی محمد
۱۷:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
یکی برای من نقش وزیر ارتباطات را در قطع شدن اینترنت بیان کنه یعنی شما آقای جهرمی در قطع ای اینترنت چه نقشی داشتید ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۰۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ولی جالب گفتی آقای وزیر! کلی خندیدیم!! وصل کردنش با منه ولی قطع کردنش با من نیست!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
استعفا بده لطف کن با استعفات همه رو سوپرایز کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خسته شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ای بابا..........................
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
واقعا نمیدانید چند روز؟ ۱۰ روز ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
تو مسئول نیستی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
abed
۱۳:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
همش رفع مسئولیت جناب وزیر و توجیه که چه تشکر هم بکنیم از شما چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
من نبودم دستم بود تقصیر استینم بوده دیگه نه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
امروز سرعت اینترنت پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
موفق باشی آقای وزیر ادامه بددده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آفرین وزیر با مسئولیت
Iran (Islamic Republic of)
شیخ
۱۲:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
این جوان اگر کمی فارسی بلد بود تازگیها یادش رفته خبرجدید یا فوق العاده یا شنیدنی را با سورپرایز عوض کن عزیزم فهمیدیم تحصیل کرده ای مثل باقی. وزرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کی بود کی بود، من نبودم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۴۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خیلیا از این حرفا زدن ما هیچکاره ایم، شما همون قدر کاره هستی که شبکه ملی رو راه بندازی تا وقتی مشکل امنیتی پیش اومد ، حداقل کار عمومی مردم لنگ نمونه، تازه بعدش گفته چیزی به نام اینترنت ملی نداریم...چهقدر ریا، چه قدر شو آف...اسم جوانگرایی رو این نمونه ها خراب کردن، عکس میندازن از موتور رو گالن بنزین تو دستشون ، بعد نامحسوسو دیگران ازش عکس میندازن تو ماشین مدل بالا ...به کدوم حرفتون اعتماد کنیم ؟ به انکارتون یا تظاهرتون ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
این چه قانونی که همه میتوانند توی کار وزارت ارتباطات دخالت کنن
و وزارت ارتباطات هیچ اختیاری نداشته باشه
آقای جهرمی با گفتن این که براساس قانون این دخالت ها انجام میشه کاری درست نمیشه شما باید این قانون را تغیر بدین شما که بقول خودتان مسئول وصل کردن ارتباطات هستین چرا نمیتوانید از آن حفاظت کنید و هرکسی طبق قانون میتوتند این ارتباط را قطع کند.
شما وزیر هستین وباید بتوانید حق مردم را بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
این دو جمله خیلی زیبا بودن. ما همه مسئولیم در مقابل هم:

اصولا با لعنت فرستادن بر تاریکی مشکلی حل نمی‌شود، ما همه باید یک شمع روشن کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۱۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
تو این کشور همه هیچ کاره اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
پیگیر ثبت نام اموال منقول و غیر منقول مسئولین باشین سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
مجری قطع اینترنت که هستید آقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
به راستی چرا فقط در فضای مجازی سیر می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ما اگر نخواهیم با این سورپرایز‌های در آینده بازهم هزینه اضافی بر مردم تحمیل کنید کیو باید ببینیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۰:۴۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
من نبودم من نبودم پس کی بود همونی که اون وسط بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ای شیطون فهمیدی پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
نه سوپرایز دیگه نه از این جمله اخرش ترسیدم توروخدا سوپرایز دیگه نهههههههه
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۰۹:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اعتراف میکنم.مسئول گرانی بنزین و قطع اینترنت اخیر من بودم.
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۰۹:۳۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سوالات خوب و بجا بود ولی پاسخها کاملا بی ربط. در این صورت مسولیت شما ور وزارت ارتباطات یک مسولیت تشریفاتیس. امنیت ملی. ونهادهای امنیتی همه کاره هستن
Iran (Islamic Republic of)
بي نام
۰۹:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کلاً توي اين دولت تدبير و اميد، هيچکس از هيچ چيز خبر نداره... نمي دونه... مسئول نيست... اجازه انجام وظيفه بهش نمي دن.... خدا وکيلي نوبر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
فعلا این جریانات برای شما خبرنگاران داخلی وخارجی کارافرینی کرده ووقتتان راپر خدایتان را شکر کنید که نون زن وبچه هانتون را درمیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
در یکسال گذشته ۱۹ بار قطعی اینترنت در هندوستان، پاکستان، عراق..........من فقط کشته مرده این مقایسه های شما هستم که کشورهای جنگ زده رو با ما مقایسه میکنید واقعا براتون متاسفم
Germany
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خبرنگار ظاهراً بجای مردم اینگونه القا میکند که ملت اینترنت را به نان شب ترجیح می دهند نه خیر اینجور نیست مردم خواهان رفاه و آسایش همر ه اقتصادی و همراه با امنیت هستند گران شدن سوخت درد مردم را دوا نمی کند البته به اینگونه که عمل شد زندگی با کار وتلاش میگذرد نه پشت صفحه کامپیوتر نشستند و تا صبح نخوابیدن لطف کنید معقولانه از زبان مردم سئوال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
وزیر بی اختیار بدرد مردم نمیخورد..اینکه اجازه بدهیم مسئولین بتونن از مسولیت کاری ناخوشایند مردم شانه خالی کنن بدعت بسیار خطرناکیه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ههههه
تالمات مردم : جوک سال برای مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
با سلام نمی دونم چرا قیمت بنزین با کشورهای اروپایی مقایسه می شه بع اینترنت با هندوستان، پاکستان، عراق ؟!؟!
-
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
بس است. من نبودم کی بود نکنید . همه تون بودید همه تون یک سفره هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۰۸:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
ایشون فقط مسئول هوا کردن پپه(پهباد هوایی پستی) هستند ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ادهمی
۰۸:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
بله ایشان مسئول نیست من هستم که اصلا در لب مرز نشستم و از انترنت هم استفاده نمکنم د=.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
در زمانه ای زندگی میکنیم که رئیس قوه اجرائی کشور میگه من نمیدونستم بنزین گرون شده. خوب معلومه وزیر ارتباطاتش هم میگه من مسئول فلان چیز نیستم! چه عجیبی نیست
آخرین اخبار