معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری در حوزه درمان، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

حریرچی گفت: در نظام خدمات سلامت هزینه‌های فقرزا باید به صفر برسد در برخی از کشورها این کار اجرایی شده است.

سرمایه‌گذاری در حوزه درمان، هزینه‌ها را کاهش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم گرامیداشت پوشش همگانی سلامت که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: ما با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم فقرزایی را از بین ببریم و این کار نیازمند آموزش مناسب است.

او ادامه داد: رشد اقتصادی سالم مبتنی بر مدل قوی و کاهش نابرابری است؛ بر اساس پیش‌بینی‌ها تا چند سال آینده یک میلیارد نفر به پوشش همگانی سلامت اضافه می‌شوند و کشورمان هشتاد و سومین کشور در زمینه پوشش همگانی سلامت خواهد شد.

هزینه‌های فقرزای سلامت باید به صفر برسد

حریرچی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها هزینه‌های کمرشکن طی چند سال آینده بهبود پیدا نمی‌کند اما خدمات در کشور ما ارتقا می‌یابد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها باید هزینه‌های فقرزا در حوزه سلامت به صفر برسد که در این راه حمایت از نهادهای بالاتر لازم است و هرچقدر حمایت سیاسی بیشتر باشد، کارها بهتر انجام می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: بهداشت عمومی و ظرفیت سازی راهبری یکی از اولویت‌ها است و راهبری سیاسی استراتژی نباید مورد غفلت واقع شود.

حریرچی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد بیمه‌شدگان جوانان بین ۲۹ تا ۴۰ سال هستند، گفت: چند صد هزار نفر در ایران بدون شناسنامه هستند و معتقدم که قانون‌گذاری باید بر اساس پاسخگویی به مردم انجام شود. امروزه شفافیت قیمت‌ها و تعیین مؤسسات اثربخش از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ همچنین ما باید ظرفیت‌های نظارتی را افزایش بدهیم چراکه سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

او ادامه داد: در برخی از کشورها کاتاستروف صفر است و ما باید به این سمت حرکت کنیم، زیرا کاتاستروف در نظام خدمات وضعیت خوبی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.