آدم نژاد گفت: در حوزه حمل و نقلی شاهد رشد ۱۲ درصدی با وجود تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم.

رشد 12 درصدی تردد کالا در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی / بی توجهی به لجستیک هزینه‌های حمل و نقلی را چندین هزار میلیارد تومان افزایش داده استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز به کار نمایشگاه حمل و نقل با بیان اینکه علی رغم آنکه بحث‌های بسیار زیادی در حوزه رسانه‌ای به وضعیت اقتصادی و بودجه‌ای کشور شده است گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی با وجود کمبود بودجه و تحریم‌های ظالمانه به سمت پیشرفت حرکت کرده است به طوری که در حوزه مدیلیتی جابجایی حمل کالا در راه‌آهن، بنادر و ریلی شاهد پیشرفت‌های چشمگیر بودیم به طوری که در حوزه جابه‌جایی و حمل کالا رشد ۱۲ درصدی داشته‌ایم.

او افزود: البته تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف اثر گذاشته، اما سعی کرده‌ایم با  اقتصاد مقاومتی و قدرت و اندیشه بتوانیم پیشرفت‌هایی را دراین حوزه کسب کنیم.

آدم‌نژاد افزود: ۴ وظیفه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که یکی از آن‌ها بحث انرژی بوده و ما کاهش مصرف انرژی را در اشکال مختلف در دستور کار خود قرار داده‌ایم و سعی کرده‌ایم با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف این مسیر راه ادامه دهیم و با وجود آنکه مصرف انرژی در بسیاری از بخش‌ها بالا است، اما صرفه‌جویی آن را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افزایش سطح سرویس و توجه به زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف تعریف شده است گفت: در حوزه مسافری و پایانه‌های بار توانسته‌ایم سطح سرویس را افزایش دهیم و با توجه به آنکه مردم متقاضیان اصلی این بخش‌ها هستند سعی کرده‌ایم حقوق مسافر را در این حوزه افزایش دهیم.

او به افزایش بهره‌وری هم اشاره کرد و گفت: بهره‌وری در این بخش بسیار حائز اهمیت است و اقتصاد حمل و نقل به این حوزه توجه بسیار زیادی دارد.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه اقتصاد حمل و نقل و لجستیک بسیار مهم است گفت: سالانه بیش از هزاران میلیارد تومان هزینه به دلیل توجه نکردن به حوزه لجستیک هزینه می‌شود و باید با همکاری بخش‌های مختلف بتوانیم توجه به لجستیک را افزایش دهیم که این اقدام تنها با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال شاهد رشد ۳۰ درصدی متقاضیانم و افزایش ۳۵۰ غرفه بوده‌ایم گفت: در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان شرکت کرده و ما در حوزه لجستیک برای اولین بار به هوشمندسازی فرایند‌ها در وزارت راه و شهرسازی توجه کرده‌ایم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار