استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با وجود موقعیت حساس جغرافیایی و هم‌جواری با چند کشور از امن‌ترین استان‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه در محل استانداری، با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی و روابط علمی و فرهنگی با کشور‌های همسایه، گفت: تبریز قابلیت تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی منطقه را دارد و تحقق این موضوع یکی از اولویت‌های مدیریت استان است.

پورمحمدی گفت: آذربایجان شرقی با وجود موقعیت حساس جغرافیایی و هم‌جواری با چند کشور، از امن‌ترین استان‌های کشور است.

او با بیان این‌که مردم تبریز و آذربایجان همواره وفاداری خود را به ایران نشان داده‌اند، افزود: تبریز همواره در تحولات تاریخی، در راه دفاع از میهن، پیشگام و پیشتاز بوده است.

پورمحمدی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی استان، از فعالیت ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان خبر داد و گفت: معتقدیم که همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه باید با محوریت تبریز انجام شود.

 موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: تبریز در تاریخ پرفرازونشیب ایران همواره تاثیرگذار بوده و امروز هم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

 موسوی با بیان این‌که توسعه روابط با کشور‌های همسایه جزو اولویت‌های وزارت امور خارجه است، افزود: آذربایجان شرقی نقش محوری در توسعه مناسبات با کشور‌های همسایه در شمال غرب ایران دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.