اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

شمارش‌های اولیه و آمار غیررسمی انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر حاکی از پیشتازی «عبدالمجید تبون» نخست‌وزیر پیشین این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، شمارش‌های اولیه آرای انتخابات ریاست جمهوری در بیشتر استان‌های کشور الجزایر نشان می‌دهد که «عبدالمجید تبون» نخست وزیر پیشین این کشور در صدر قرار دارد، اما پیروزی وی در این انتخابات قطعی نشده است.

در صفحه فیس‌بوک متعلق به تبون تصاویری از مراکز شمارش آرا در شهر‌های مختلف الجزایر منتشر شده و زیر آن از پیشتازی وی در انتخابات سال ۲۰۱۹ خبر داده شده است.

همچنین پایگاه «سبق پرس» آمار‌های غیررسمی را از مراکز شمارش آرا اعلام کرده که بر اساس آن نخست وزیر پیشین فاصله قابل توجهی در کسب آرا در مقایسه با سایر نامزد‌ها دارد.

این پایگاه بر اساس آرای استان‌های «أدرار» در جنوب شرق الجزایر، «تبسة» «جیجل» و «سطیف» در شرق و «وهران» در غرب، صدرنشینی تبون سپس «عبدالقادر بن قرینه و علی بن فلیس» را اعلام کرده است.

صندوق‌های رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر عصر دیروز، پنج شنبه، در سراسر این کشور بسته و شمارش آرا بلافاصله آغاز گردید. وزارت کشور الجزایر نتایج رسمی این انتخابات را پس از شمارش تمامی آرای تمامی استان‌ها اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار