مردم نیکوکار شهرستان چالوس ۲ میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان از ابتدای امسال تاکنون در بخش‌های طرح اکرام و ایتام، زکات، کمک‌های عام المنفعه به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد قمی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چالوس با اشاره به مشارکت بیش از ۲ میلیاردتومانی چالوسی‌ها در کمک به نیازمندان، گفت:از مجموع مشارکت مردمی ۵۰۴ میلیون تومان آن در بخش صدقات بوده که مبالغ جمع آوری شده در امور خرید و تعمیر مسکن، درمان، جهیزیه، کمک‌های موردی و معیشتی و خدمات فرهنگی و تحصیلی مددجویان هزینه می‌شود.

او افزود: مردم خیر این شهرستان در راستای خدمت رسانی به مددجویان و نیازمندان همکاری خوبی با این نهاد دارند.

قمی با اشاره به اینکه در اکرام ایتام و طرح محسنین نیز خیران به یاری کمیته امداد شتافتند، گفت: ۲۳۶ نفر از ایتام و فرزندان طرح محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی یکهزار و ۲۳۴ نفر از حامیان بهره‌مند هستند.

او افزود: حامیان در بخش‌های معیشت، مسکن و جهیزیه به ایتام و طرح محسنین کمک کردند و این مساعدت‌ها از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۶ میلیون تومان بوده است.

رئیس کمیته امدادچالوس با اشاره به اینکه از مجموع مشارکت‌های مردمی ۵۲۵ میلیون تومان آن در بخش زکات بوده است، گفت: ۵۲ جلسه شورای زکات در روستا‌های این شهرستان تشکیل شده است و زکات جمع آوری شده در روستا‌ها برای همان روستا هزینه می‌شود.

او افزود:سایر کمک‌های جمع آوری شده به ارزش یک میلیار تومان بوده است که در سرفصل‌های مبتنی بر نیاز برای مددجویان هزینه شده است.

قمی با تقدیر از چالوسی‌های نوعدوست و خیران این شهرستان گفت: قطعا با مشارکت و همدلی مردم این شهرستان می‌توانیم در بخش‌های مختلف مشکلات نیازمندان و محرومان را رفع کنیم.

رئیس کمیته امدادچالوس افزود: در چالوس ۲ هزار و ۴۲۴ خانوار زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار