کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، امروز اعلام خواهد شد.

کمیسیون انتخابات: نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری امروز اعلام می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو تلویزیون ملی افغانستان به نقل از یک منبع معتبر در کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، امروز (پنجشنبه 21 قوس/ آذر) اعلام خواهد شد.

تلویزیون ملی افغانستان نامی از این مقام آگاه در کمیسیون انتخابات نبرده است اما کمیسیون انتخابات دو روز نیز پیش اعلام کرد که طی روزهای آینده درباره اعلام نتایج انتخابات به جمع بندی خواهند رسید.

برخی گزارشات حاکی از آن است که اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بر سر چگونگی اعلام نتایج انتخابات دچار اختلاف نظر هستند و این اختلاف تا صبح امروز ادامه داشته است.

اعلام احتمالی نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی است که روز گذشته عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد پیشتاز افغانستان هشدار داد در صورت اعلام نتایج انتخابات و عدم رسیدگی به خواسته های قانونی تیم وی، نتایج را نخواهد پذیرفت.

همچنین شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه کمیسیون انتخابات از تقلب تیم «اشرف غنی» حمایت می کند تاکید کردند که تصمیم های کمیسیون انتخابات نزد این شورا مشروعیت ندارد.

جنجال اصلی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر سر 300 هزار رای غیر بایومتریک است. تیم انتخاباتی عبدالله و شماری دیگر از نامزدها خواستار ابطال این آرا هستند اما کمیسیون انتخابات تاکنون این اقدام را انجام نداده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان حدود یک ماه پیش، بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد اما این اقدام با واکنش منفی برخی از نامزدها مواجه شد. نامزدهای معترض تاکید داشتند که کمیسیون انتخابات باید پیش از بازشماری، آرای تقلبی را باطل اعلام کند و همین اعتراضات سبب شد تا بازشماری آرا در هفت ولایت بازشماری انجام نشود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.