مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۴۵۰ نفر در ۸ ماهه امسال بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ، با اشاره به فوت ۴۵۰ نفر ناشی از تصادفات رانندگی ۸ ماهه امسال (۳۴۰ مرد و مابقی زن) در استان،گفت: محور درون شهری با ۱۲۵ نفر با افزایش ۳۰ درصدی و جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۳۲۵ با کاهش ۲ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

او افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۷۱، بابل با ۶۲ و قائمشهر و سیمرغ با ۵۰ مورد بیشترین و شهرستان گلوگاه با ۵ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عابرین بیشترین قربانی تصادفات

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در تفکیک وضعیت متوفیان، گفت:در زمان وقوع تصادف ۱۰۷ نفر از افراد عابران پیاده، ۹۲ نفر سر نشین، ۸۸ نفر موتور سوار، ۸۵ نفر راننده و ۷ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.
 
عباسی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است افزود: ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی در هفت ماه امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

او گفت:دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.