مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳۴۷ نفر ۶ ماه امسال در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش یافت.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، با بیان اینکه ۳۴۷ نفر ۶ ماه امسال در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش یافت، گفت: ۲۶۶ نفر از جان باخته‌ها مرد و بقیه زن بودند.

او با بیان اینکه در جاده درون شهری شاهد افزایش آمار ۳۲ درصدی با ۹۸ فوتی بودیم، افزود: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با کاهش ۶ درصدی گزارش شده است.

عباسی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۶۰، بابل با ۵۰ و آمل با ۴۵ مورد بیشترین و شهرستان رامسر با ۳ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در زمان وقوع تصادف ۱۲۲ نفر از افراد عابران پیاده، ۷۵ نفر سر نشین، ۷۴ نفر راننده و ۶۸ نفر موتور سوار و ۸ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

او با بیان اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، گفت: ۹ هزار و ۲۷ نفر مصدوم حوادث رانندگی ۶ ماه امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشت.

عباسی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/ س

افزایش ۲ درصدی مرگ و میر تصادفات رانندگی در مازندران

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار