مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۴۷ نفر از شروع تا پایان طرح دریا در آب‌های ساحلی مازندران غرق شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری نداشت.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۴۷ نفر از شروع تا پایان طرح دریا در آب‌های ساحلی مازندران غرق شدند، گفت: این میزان غرقی در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری نداشت.

او با بیان اینکه تعداد ۴۴ نفر از غرق شدگان مرد و بقیه زن هستند، افزود: ۸۵ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند.

عباسی گفت: در این مدت شهرستان‌های محمود آباد با ۱۰، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹، رامسر و عباس آباد هر کدام با ۷ مورد به ترتیب بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهر‌های ساری، تنکابن، جویبار گزارشی از غرق شدگی به ثبت نرسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: از کل موارد غرق‌شدگی در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور امسال، ۳۱ نفر در محدوده خارج طرح و ۱۰ نفر بخش خصوصی، ۴ نفر منطقه غیر قابل پوشش و ۲ نفر هم داخل طرح جان باختند.

او گفت: بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۱۸، شهریور با ۱۴، تیر با ۱۲ و خرداد با ۳ مورد به ثبت رسید.

عباسی افزود: بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۷ نفر و کمترین غرقی بالای ۶۱ با ۳ غرقی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه بیشتر این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدار‌های مکرر، محدوده‌های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند در خصوص افرایش نیافتن آمار غرق شدگان گفت: بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری‌های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکار‌های مناسب مسئولین استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری در افزایش نیافتن این آمار مثمر ثمر بود.

انتهای پیام/ س

آخرین آمار مرگ و میر غریق در آب‌های ساحلی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.