معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تعیین تکلیف رقبات آب و اراضی دو دستگاه اجرایی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: رقبات آب و اراضی سازمان اوقاف با اداره منابع طبیعی در هرمزگان تعیین تکلیف شدند.

بهمن افراسیابی افزود:موضوع اختلاف اراضی ما بین سازمان اوقاف و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت که می‌تواند گامی مثبت و کمک شایانی در عرصه‌های منابع طبیعی به لحاظ تثبیت مالکیت دولت و هم تثبیت مالکیت سازمان اوقاف در عرصه‌های مورد اختلافی باشد.

او گفت:منطقه جنوب کشور با مشکل کم آبی مواجه است و از این رو مردم اقدام به احداث آب آمار می‌کنند که قرار بر این شد که آب آمار‌ها را به چند دسته تقسیم کنیم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه آب آمار‌هایی که توسط عشایر، ورقه داران، دارندگان پروانه چرا احداث می‌شود جدا مورد برسی قرار می‌گیرد افزود: این دسته از آب آمار‌ها شامل وقف نخواهد شد.

افراسیابی گفت: آب آمار‌هایی که استفاده عمومی دارند در محدوده روستا‌ها به عنوان وقف شناخته می‌شود و حریمی برای آن تعریف خواهیم کرد.
اوموضوعات اختلافی در استان هرمزگان را چند مورد برشمرد وگفت: مباحثی در این زمینه مطرح و نتایج خوبی حاصل شد و مقرر شد آنجا‌هایی که سابقه وقف وجود داشته است و احیا آن به قبل از تاریخ شانزدهم اسفندماه سال ۱۳۶۵ بر می‌گردد به نفع سازمان اوقاف رای صادر شود و آنجا‌هایی که سابقه احیا وجود نداشته است به عرصه‌های منابع طبیعی استان باز گردد.

امروز با حضور معاونین حقوقی و ثبتی ادارات کل اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین معاونین حفاظت امور اراضی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری با موضوع تبصره ۶ ماده واحد قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه کشور به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد.


انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.