در استان مرکزی با ۷ نماینده در مجلس به ازای هرکرسی حدود ۵۵ داوطلب نمایندگی ثبت نام کرده اند.

به ازای هرکرسی مجلس حدود ۵۵ داوطلب در استان مرکزی ثبت نام کرده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در استان مرکزی ۳۸۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام قطعی کرده اند که با توجه به ۷ نماینده استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی به ازای هر کرسی مجلس حدود ۵۵ داوطلب با هم رقابت خواهند کرد.

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از ثبت‌نام قطعی ۳۸۸ نفر داوطلب نمایندگی مجلس در این استان در یک هفته مهلت ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت از این تعداد ۳۴۲ نفر مرد و ۴۶ نفر زن هستند.

اکرمی با بیان اینکه جوان‌ترین داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی ۳۰ سال و مسن‌ترین ۶۸ سال دارد افزود: از بین داوطلبان ۴۶ داوطلب مدرک دکتری، ۲۹۲ نفر مدرک کارشناسی ارشد، ۳۴ نفر کارشناسی و ۱۴ داوطلب هم مدرک حوزوی دارند.

او با اشاره به اینکه در بین ثبت نام کنندگان ۷ نماینده فعلی و ۷ نماینده ادوار مجلس به چشم می‌خورند گفت: در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در مجموع ۱۴۸ نفر متشکل از ۱۱۶ نفر مرد و ۳۲ نفر زن ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ۶۶ نفر شامل ۶۲ مرد و ۴ زن، در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۶۷ نفر شامل ۶۴ مرد و ۳ زن، در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ۲۷ نفرشامل ۲۶ مرد و یک زن، در حوزه انتخابیه شازند ۴۹ نفرشامل ۴۶ مرد و ۳ زن، و در حوزه انتخابیه خمین ۳۱ نفر شامل ۲۸ مرد و ۳ زن ثبت نام قطعی کرده اند.

۲ اسفند ماه امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند ماه امسال (۱۳۹۸) برگزار می‌شود و طبق برنامه زمانی انتخابات، ۱۰تا ۱۶ آذر زمان ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم  بود که   شورای نگهبان با بررسی صلاحیت داوطلبان، نامزدی و تایید نهایی صحت برگزاری انتخابات را اعلام می‌کند.

به گفته سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعلام وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت، سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال از شرایط ثبت نام کنندگان در انتخابات است.

همچنین به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

کدخدایی با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها و نامزد‌ها بعد از ثبت نام در فرصت قانونی انجام می‌شود افزود: طبق قانون انتخابات شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که باید شرایط و موانع را بررسی کند در ماده‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات شرایط و موانعی ذکر شده است.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی دوره بعد، انتخابات برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.