معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص آخرین وضعیت اعتراضات در عراق و دلایل پشت پرده آن توضیحاتی ارائه داد.

پشت پرده اغتشاشات در عراق چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیخ‌الاسلام معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت اعتراضات در عراق و دلایل پشت پرده آن گفت: وجود ثبات درکشور عراق به ضرر آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های مرتجع منطقه است.

وی ادامه داد: اگر عراق دارای استقلال یاشد، آمریکا زمینه حضورش در این کشور را از دست می‌دهد، رژیم صهیونیستی هم می‌خواهد کشور‌های عرب و مسلمان همواره ضعیف باشند تا او به آدمکشی و تجاوزات خود در سرزمین‌های اشغالی ادامه دهد.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از سوی دیگر سعودی‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه نمی‌خواهند یک نمونه موفق مردم سالاری در کشور‌های عربی باشد تا چشم مردم‌شان به این کشور بیفتد و هوس استقلال و دموکراسی در سر بپرورانند.

شیخ الاسلام یادآور شد: نباید این نکته را هم از یاد ببریم که قدرت و نقش گیری عراق در منطقه و جهان عرب، نقش عربستان سعودی را تضعیف می‌کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: مثلث شوم منطقه با اقدامات خود قصد دارد عراق را از خط مقاومت و همکاری با ایران منع کند تا منافع سیاسی و اقتصادی خود در این کشور را دنبال کنند. اخیرا این کشور‌ها از نارضایتی‌های داخلی در عراق سواستفاده کرده و این تجمعات را به خشونت می‌کشند؛ آن‌ها هسته‌های کوچکی را برای آشوب آفرینی در عراق تجهیز مالی و آموزشی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همزمانی این مشکلات در عراق و لبنان، گواه دخالت‌های خارجی است که باید هرچه سریعتر دست این مستکبران و مداخله جویان از کشور‌های منطقه کوتاه شود.

شیخ الاسلام با بیان اینکه طرح آن‌ها در عراق و لبنان کنش نیست بلکه واکنش نسبت به موفقیت‌های جبهه مقاومت است، گفت: اقدامات‌شان واکنشی نسبت به اراده، ایمان، شهادت طلبی و موفقیت در فناوری نظامی محور مقاومت در منطقه است.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اخیرا یک جمعیت میلیونی در عراق به پشتیبانی از مرجعیت به میدان آمده‌اند. ملت عراق مانند گذشته پشتیبان مرجعیت هستند و قطعا این اغتشاشات کور در عراق راه به جایی نخواهد برد چراکه بیگانگان و مداخله جویان در برابر حضور میلیونی مردم عراق مقهور شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: اغتشاش ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.