امام جمعه تبریز هدف دشمنان را از ایجاد اغتشاش و ناامنی در عراق انتقام از جبهه مقاومت انقلاب اسلامی دانست.

اغتشاش در عراق با هدف انتقام از انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت السلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: ریشه این آشوب‌ها را می‌توان در شکست طرح‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه، ناکامی در معامله قرن و فشار حداکثری به مردم ایران یافت

اوافزود: اهداف عمده این آشوب‌ها که با سوء استفاده از تظاهرات عراقی‌ها علیه فساد اداری و مطالبات صنفی شروع شد، برجسته کردن ملی گرایی عراق و عربی، مقابله با شیعه و مرجعیت شیعه و برجسته سازی دخالت‌های ایران در عراق بود.

خطیب نماز جمعه تبریز به عقب نشینی آمریکا از شمال شرقی سوریه و تنها گذاشتن کرد‌های این کشور هم اشاره کردگفت: عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از این منطقه تکرار سناریو مصلحت طلبانه و پیمان شکنی این رژیم در قبال هم پیمانان خود است از این رو کرد‌های سوریه برای حفظ تمامیت ارضی باید در کنار ارتش سوریه قرار گیرند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد‌های احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که می‌خواهند به مجلس بروند باید در برابر قانون الهی و قانون اساسی جمهوری اسلامی خضوع داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تمکین نکردن به قانون خداوند و قانون اساسی خلاف تعهد اسلامی است گفت: باید به کسانی رای دهیم که در برابر قوانین خضوع داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: باید کسانی را به مجلس فرستاد که به مردم هم در زمان تبلیغات و هم در زمانی ارزش قائل شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به راهبرد اربعین در سیره ائمه اطهار علیهم السلام گفت: راهبرد یعنی طرحی عملیاتی با هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دست یابی به هدف، از این رو راهبرد اربعین تدبیر الهی ائمه معصومین علیهم السلام است تا اهداف و آرمان‌های امام حسین در تاریخ زنده بماند.

اوتصریح کرد: اصلی‌ترین آرمان کربلا حفظ اسلام بود و عاشورا از نظر اندیشمندان و اسلام شناسان در چهار مقطع تاریخی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: اسلام به چهار مقطع بعثت، تولد اسلام _ مقطع غدیر، تکامل اسلام _ مقطع عاشورا، بیمه شدن و حفظ همیشگی اسلام و ظهور مهدی موعود برای جهانی شدن اسلام تقسیم شده است که اگر عاشورا نبود اثری از دیگر مقاطع باقی نمی‌ماند.

او نهضت عاشورا را دو مرحله‌ای عنوان کرد و گفت: مرحله اول این نهضت شهادت و مرحله دوم آن پیام رسانی است که اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نبود، چرا که اگر پیام رسانی نبود شهادت بی نتیجه می‌ماند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: حضرت سیدالشهدا با دو لشکر عملیات کرد، لشکر مردانه به فرماندهی حضرت اباالفضل العباس و لشکر زنانه به فرماندهی حضرت زینب سلام الله علی‌ها که آموزه‌های عاشورا و فرهنگ ابا عبدالله الحسین علیه السلام را در جامعه تبیین و آن را به نسل‌های بعد منتقل و اسلام را بیمه کرد.

او با اشاره به دیدار نخبگان علمی کشور با رهبر معظم انقلاب و بازدید معظم له از نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناوری‌های برتر ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب به عبور از اقتصاد نفتی و حمایت از تولیدات این شرکت‌ها تاکید کردند، باید دستگاه‌های اجرایی و دولتی یاری گر شرکت‌های دانش بنیان باشند.

 

انتهای پیام/

 

اصلی ترین آرمان کربلا حفظ اسلام بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.