رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: دید افقی در گردنه‌های شهرستان مهاباد به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: مه غلیظ و بارش برف و کولاک دید افقی را در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۵۰ متر کاهش داده است.

او افزود: مه غلیظ که با بارش خفیف برف نیز همراه است، تردد در این گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی را با مشکلاتی نظیرکاهش شدید دید افقی مواجه کرده است.

خادمی تصریح کرد: هم اکنون درگردنه‌های قره بلاغ در محور مهاباد به بوکان و جواله‌شان در محور مهاباد به سردشت به علت بارش خفیف برف و مه غلیظ، دید افقی به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است.

او افزود: درگردنه زمزیران در محور مهاباد به سردشت هم مه غلیظ، بارش برف و کولاک گزارش شده و دید افقی در این گردنه به ۱۰۰ متر کاهش یافته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد، با اشاره به بازگشایی محور مهاباد به پسوه توسط عوامل راهداری گفت: تردد در این محور برفگیر به خاطر بارش برف در اوایل هفته جاری تنها با زنجیر چرخ ممکن بود و عوامل راهداری شب گذشته توانستند این مسیر را به طور کامل بازگشایی کنند.

خادمی اضافه کرد: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یافته و سپس اقدام به مسافرت کنند.

او از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.