پس از گذشت چند روز از بارندگی، فاضلاب در خیابان‌های شهرستان کارون جولان می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نواب حاجیان سعید شهردار کوت‌عبدالله گفت: در گذشته فاضلاب و آب‌های سطحی شهرستان در حاشیه شهر در منطقه بحره دفع می‌شد، اما در سال‌های اخیر که در این اراضی ساخت و ساز صورت گرفته امکان هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب به این منطقه وجود ندارد.

او افزود: مسئولان شهرداری وقت برای برخی از این ساخت و ساز‌ها مجوز صادر کرده اند، البته به دلیل مشخص نبودن محدوده شهر، برخی از این ساخت و ساز‌ها نیز بدون مجوز صورت گرفته اند.

حاجیان سعید بیان داشت: درحال حاضر مناطقی مانند درویشیه شبکه دفع فاضلاب ندارند و به دلیل موقعیت توپوگرافی امکان حرکت آب باران و فاضلاب وجود ندارد و این باعث تجمیع آب در آن منطقه می‌شود.


بیشتر بخوانید: از سیر تا پیاز طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی/مهلت سه روزه به متقاضیان برای ثبت نام


شهردار شهرستان کارون تصریح کرد: برخی نقاط شهر کوت عبدالله در تابستان نیز با مشکل پس زدگی‌های فاضلاب مواجه بودند که مردم فاضلاب ها را به صورت سنتی دفع می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب باید برای این شهر سیستم دفع فاضلاب تعریف کند و به دلیل نبود شبکه دفع فاضلاب از ۱۶۰ کیلومتر کانال روباز برای دفع فاضلاب استفاده می‌شود.

احمد باقری قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در این خصوص گفت: حجم آب جمع شده در این شهر متعلق به آب باران است و مسئولیت آن به آبفا باز نمی‌گردد.

او افزود: شرکت آب و فاضلاب تجهیزات مکنده را در شهر کوت عبدالله مستقر کرد و مشکل دفع فاضلاب و آب‌های سطحی در درازمدت و با ساخت شبکه فاضلاب حل می‌شود.

باقری اظهار داشت: درحال حاضر بسیاری از نقاط این شهرستان مانند اسلام آباد غربی و شرقی هنوز اشتراک شبکه آب شرب ندارند و به صورت غیرمجاز از شبکه انشعاب گرفته اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن حزبه پور
۱۰:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
شهرک بسیج کوتعبدالله مشکل فاضلاب دارد ودرباران اب میاد بالا وکل خیابانها پر میشود خواهشمندست بررسی شود
آخرین اخبار