معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: تمرکز بر بهره گیری از آب‌های زیر زمینی سبب شده تا تراز آن کاهش یابد و میزان آلودگی‌ها نیز بیشتر شود. ‎

به گزارش به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه تمرکز بر بهره گیری از آب‌های زیر زمینی سبب شده تا تراز آن کاهش یابد و میزان آلودگی‌ها نیز بیشتر شود، گفت: یکی از مواردی که می‌تواند به کنترل مصرف آب کمک کند بهره گیری از آب‌های سطحی و ذخیره سازی آن است.

او افزود: متاسفانه نتوانستیم در بهره برداری از آب‌های سطحی سرمایه گذاری کنیم و بیشتر به استفاده از آب‌های زیر سطحی متمرکز شدیم.

رازجویان، خواستار مدیریت، هدایت و ذخیره سازی آب‌های سطحی در استان شد و گفت: در این راستا، احداث سد‌ها در استان در دستور کار قرار گرفته است و برای تکمیل سد‌ها نیز اعتباری تخصیص یافته است تا بتوانیم آب‌های سطحی اضافه را ذخیره کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با طرح این پرسش که چند درصد آب‌ها در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی هدر می‌رود، افزود: اگر جلوی پرت آب را بگیریم می‌توانیم منابع زیر زمینی را ذخیره کنیم.

رازجویان با بیان اینکه فقط در پی انشعاب فروشی هستیم و سیستم‌های قدیمی را به روزرسانی نکردیم، گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال برنامه ریزی نکردیم و این مسئله می‌طلبد تا وزارت نیرو دقت بیشتری داشته باشد و به مسائل توجه کنند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.