مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۸ آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۳۸ نفر از اراذل و اوباش زاهدان دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۱۸ آذر ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

۳۸ نفر از اراذل و اوباش زاهدان دستگیر شدند

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی در عملیاتی منسجم ۳۸ نفر از اراذل و اوباش زاهدان را دستگیر کردند.

سردار احمد طاهری  اظهار داشت: سطح احساس امنیت مردم در سیستان و بلوچستان ارتقا یافته و این امر مهمی است که مردم احساس امنیت کنند.

او گفت: با تعاملات بسیار خوبی که بین نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها وجود دارد در انجام بسیاری از طرح‌ها و ماموریت‌ها موفقیت‌های چشمگیری در برخورد با جرائم خشن و اراذل و اوباش حاصل شده است.

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا طرح برخورد با اراذل و اوباش با محوریت برخورد با قدرت نمایی و اوباشگری، سلب آسایش عمومی و مزاحمت نوامیس در سطح شهرستان زاهدان به اجرا درآمد.

اوبیان کرد: با اجرای این طرح ماموران انتظامی زاهدان روز گذشته در عملیاتی منسجم ۳۸ نفر از اراذل و اوباش را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار طاهری با اشاره به پلمب سه واحد صنفی فروشنده اقلام ممنوعه نیز گفت: در اجرای این طرح ۸۴قبضه چاقو، هشت عدد شوکر برقی و هفت عدد اسپری فلفل، سه عدد باطون فلزی، ۲۷عدد پنجه بوکس و۳۲ تیر فشنگ اسلحه کمرشکن کشف شد.

کشف ۵۰ تن شیر خشک قاچاق در سراوان

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی مستقر در ایستگاه بازرسی "گُشت" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور خاش-سراوان به ۲ دستگاه تریلی کشنده مشکوک و آنها را با علائم هشدار دهنده متوقف کردند.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از هدایت خودروها به داخل ایستگاه در بازرسی از آنها ۵۰ تن شیر خشک قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل که از اصفهان به مقصد سراوان بارگیری شده بود کشف کردند.

او با اشاره به معرفی ۲ راننده متخلف به مقام قضایی خاطر نشان کرد: برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ارزش شیرخشک های قاچاق ۱۱میلیارد ریال برآورد شده است.

پلمپ ۴۵ واحد صنفی متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از اجرای طرح ساماندهی صنوف و پلمپ ۴۵ واحد صنفی متخلف دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و اصناف، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، پاکسازی اماکن آلوده و ایجاد امنیت پایدار، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی این شهرستان توسط ماموران اداره نظارت براماکن عمومی این فرماندهی اجرا شد.

او  بیان داشت: در همین راستا مأموران نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی به صورت غیر مترقبه از ۵۶۰ واحد صنفی در سطح شهرستان زابل بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه سازی متصدیان واحد‌ها در خصوص رعایت مقررات صنفی اقدام کردند.

او افزود: از این تعداد بازدید، ۴۵ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب وعدم رعایت قوانین ومقررات پلمپ و برای ۱۲۰ واحد صنفی دیگر نیز اخطار پلمپ صادرشد.

سرهنگ ثمره حسینی تخلفات اصلی این واحد‌های صنفی را نداشتن پروانه کسب، رعایت نکردن نکات بهداشتی، گران فروشی و عدم رعایت ضوابط انتظامی برشمرد و افزود: در صورتی که سایر واحد‌های صنفی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل درپایان خاطر نشان کرد: پلیس با هدف مبارزه با مظاهر علنی فساد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحد‌های صنفی تشدید خواهد کرد و از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۴۶۰ میلیون ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۴۶۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ حمید نوری گفت:  مأموران یگان تکاوری این شهرستان هنگام گشت زنی در محور "نیکشهر – ایرانشهر" به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۱۰ طاقه پارچه، ۸۰۰ نخ سیگار، ۳۰۰ کیلو برنج، یک دستگاه تلویزیون ۴۳ اینچ، یک دستگاه لباسشویی، ۷۸ بسته بیسکویت، ۷۰ بسته شکلات کاکائویی، ۳۶۵ عدد شامپو تریاک، ۲۷۰ عدد صابون، ۲۹۰ عدد اسپری بدن و ۲۳۰ عدد کرم قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ نوری با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۴۶۰ میلیون ریال اعلام شده است، خاطر نشان کرد: خودروی اتوبوس توقیف و ۲ فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر قاچاق کالا را به عنوان تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور نام برد و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا یک تکلیف همگانی است و نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

کشف بیش از ۱۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان "دلگان" از کشف بیش از ۱۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ غلامرضا نورا  گفت:  ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر-دلگان" به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن ۱۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان خاطر نشان کرد: خودرو کامیون توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار