مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۱ آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان مسلح در کمتر از یک ساعت در زابل به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۱۱ آذر ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان مسلح

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تیزبینی و سرعت العمل ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان زابل ۲ سارق مسلح ساعتی از سرقت به دام افتادند.

سردار احمد طاهری  اظهار کرد:  یک فقره سرقت مسلحانه در شهر زابل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل حادثه مردی جوان سراسیمه به عوامل گشت انتظامی مراجعه و اعلام داشت ۲ راکب جوان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا با تهدید سلاح تپانچه، تلفن همراه وی را زورگیری و از محل متواری شده اند.

طاهری تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله طرح مهار در سطح شهرستان اجرا که ساعتی پس از اعلام سرقت یکی از تیم‌های گشت کلانتری ۱۱ سارقان مسلح را در حال پرسه زنی در حوالی میدان یعقوب لیث شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: راکب جوان موتورسیکلت با مشاهده خودرو پلیس قصد فرار از محل را داشت که با سرعت عمل ماموران انتظامی در محل دستگیر و در بازرسی بدنی از آن‌ها اسحله تپانچه و ۴ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

او گفت: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده و مواجهه با ادله پلیسی به ۴ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری ۲۳ خرده فروش و معتاد متجاهر در"سراوان"

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۲۳ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر خبر داد.

سرهنگ احمد آذرکیش گفت: در راستای پاکسازی مناطق آلوده به منظور تقویت احساس امنیت شهروندان، طرح تشدید مبارزه با معتادان پرخطر و خرده فروشان مواد مخدر در شهرستان "سراوان"به مدت چهار روز به مرحله اجراء گذاشته شد.

او  افزود: در این طرح ماموران این فرماندهی پس از شناسایی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی طی چند عملیات مجزا ۸ خرده فروش و ۱۵ معتاد متجاهر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: ماموران در اجرای این طرح مقادیری انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در بسته‌های کوچک آماده فروش به همراه آلات و ادوات توزین و استعمال مواد از پاتوق افراد خرده فروش کشف کنند.

سرهنگ آذرکیش در پایان با اشاره به استمرار طرح‌های پاکسازی در شهرستان سراوان از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۸۶۵۰ عدد لوازم جانبی موبایل قاچاق در بندر چابهار

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۸ هزار و ۶۵۰ عدد لوازم جانبی گوشی همراه قاچاق توسط یگان حفاظت بندر چابهار کشف شد.

محافظ سوم سهراب طیبی اظهار کرد: در پی اعلام اپراتور دوربین‌های مداربسته مبنی بر تردد مشکوک خودروی سواری پژو پارس حامل کالای قاچاق که قصد خروج از بندر را داشت، موضوع در دست اقدام قرار گرفت.

او  ادامه داد: ماموران یگان حفاظت بندر شهید کلانتری چابهار در بررسی این خودرو موفق به کشف و ضبط هشت هزار و ۶۵۰ عدد کاور و برچسب صفحه نمایش گوشی همراه شدند.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت بندر چابهار افزود: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و پس از تشکیل پرونده قضایی به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

طیبی در ادامه از دیدار کارکنان یگان حفاظت بندر با ملکوتی فر؛ دادستان چابهار خبر داد و گفت: در این نشست صمیمی ضمن تقدیر از حمایت قانونی دادگستری و کارکنان قضایی از ضابطان خاص یگان حفاظت بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و همکاری موثر قضات در پیگیری پرونده‌های قضایی خلاصه‌ای از وضعیت عملکرد یگان حفاظت بندر نیز تشریح شد.

بیش‌از ۴۷ هزار لیتر نفت‌گاز از سه دستگاه خودروی سنگین در زابل کشف شد

 مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۷ هزار و ۶۵۰ لیتر نفت‌گاز از سه دستگاه خودروی سنگین در زابل کشف و سه نفر متهم نیز دستگیر شدند.

حیدر میرزایی اظهار داشت: ماموران سپاه در شهرستان زابل در اجرای طرح ویژه برخورد با قاچاقچیان سوخت موفق شدند مقادیر قابل توجهی نفت گاز را از سه دستگاه خودروی سنگین کشف کنند.

او  افزود: قاچاقچیان با شگرد‌های خاص قصد انتقال سوخت از طریق مرز‌ها به افغانستان را داشتند که با هوشیاری ماموران در اقدام خود ناموفق ماندند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: در همین راستا شعبه بدوی تعزیرات حکومتی زابل با توجه به مدارک و مستندات موجود در پرونده، حکم به ضبط سوخت‌های مکشوفه و محکومیت ۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریالی متخلفان را صادر کرد.

او بیان کرد: با توجه به همجواری این استان با کشور افغانستان و تفاوت زیاد قیمت سوخت، قاچاقچیان تمایل زیادی به خروج غیرقانونی این فرآورده نفتی دارند که در صورت تشکیل پرونده با برخورد جدی تعزیرات حکومتی روبرو خواهند شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت با ۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان "کنارک" از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ  غلامرضا شهرکی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در شهر کنارک موضوع در دستور کار تیم تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ با بررسی سرقت‌ها و سرنخ‌های موجود به فردی سابقه دار مظنون و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شدند.

سرهنگ شهرکی اظهار داشت: در این عملیات ضمن دستگیری متهم در بازرسی از مخفیگاهش یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

او  بیان داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری در مواجهه با ادله و مستندات پلیس علاوه بر سرقت این موتورسیکلت به سرقت ۴ دستگاه موتورسیکلت دیگر نیز در سطح شهر کنارک و فروش آن‌ها به فردی مالخر اعتراف کرد.

او با اشاره به ادامه تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی افراد مالخر از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس از لوازم حفاظتی مانند قفل و دزدگیر در وسایل نقلیه خود استفاده کنند و آن‌ها را در نقاط خلوت رها نکنند و هرگونه موارد مشکوک را در هر ساعت از شبانه روز با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳ میلیارد ریال لوازم آرایشی قاچاق از یک منزل در "چابهار"

فرمانده انتظامی "چابهار" از کشف ۳ میلیارد ریال لوازم آرایشی قاچاق در بازرسی از یک منزل در این شهر خبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان "چابهار" با یک سری تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتی یک انبار دپو کالا‌های قاچاق را در یک منزل مسکونی محدوده خیابان "دریا" در "چابهار" شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی "چابهار" افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اطمینان از نگهداری کالا‌های قاچاق در این منزل روز گذشته پس از هماهنگی لازم قضائی با رعایت موازین شرعی وارد عمل شدند و در بازرسی از محل ۴۶ هزار و ۳۴ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر ادکلن، رنگ مو، شامپو، اسپری خوش بو کننده، کرم و... قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم با اشاره معرفی فرد متخلف به دادسرا از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک به کالای قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش تا در این خصوص اقدام شود.

تصادف تویوتا با کامیونت با یک کشته و ۵ مجروح

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" از برخورد مرگبار یک دستگاه تویوتا با کامیونت در محور "نیکشهر-ایرانشهر" با یک کشته و ۵ مجروح خبر داد.

سرهنگ حمید نوری گفت: یک فقره تصادف فوتی در محور "نیکشهر-ایرانشهر" محدوده بخش"اسپکه" به مرکز ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی "اسپکه" به همراه نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه تویوتا تک کابین با ۶ سرنشین از مسیر اصلی جاده منحرف و پس از انحراف به لاین مخالف جاده کشیده شده و پس از برخورد با گاردریل با یک دستگاه کامیونت "کاویان" با ۳ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

سرهنگ نوری تصریح کرد: در این حادثه ۶ سرنشین خودروی تویوتا مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان "ایرانشهر" منتقل شدند که متاسفانه راننده خودروی تویوتا به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را عدم توجه کافی به جلو و انحراف به چپ راننده تویوتا اعلام کرده است.

این مقام انتظامی با توجه به دو طرفه بودن اکثر محور‌های مواصلاتی شهرستان نیکشهر از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند، خواست که در مسیر مجاز خود حرکت کنند و از تجاوز به چپ بپرهیزند تا سفری ایمن برای خود و دیگران به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار