روزنامه هاآرتص نوشت قرار است علیه مقامات نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی کیفرخواست صادر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درگیر موضوع زیردریایی اسرائیل نشده است، اما اعلام اتهامات کیفری علیه افراد نزدیک به وی احتمالا برایش مشکل‌ساز خواهد شد؛ زیرا پیش از این علیه وی در سه مورد فساد دیگر (پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۴۰۰۰) اعلام جرم شده بود.

به نوشته این روزنامه، تردید‌هایی وجود دارد که آیا نتانیاهو از فعالیت‌های افرادی که انتخاب کرده و از نزدیک با آن‌ها کار می‌کرده است، اطلاع داشته است. البته همه آن‌ها ارتکاب هرگونه جرمی را رد کرده‌اند.

این موضوع که پلیس آن را «پرونده ۳۰۰۰» نامیده است، درباره یک توافق با شرکت آلمانی تیسن کروپ برای خرید سه زیردریایی و چهار قایق گشت‌زنی است. ارزش این معاملات به ترتیب ۱/۵ میلیارد یورو و ۴۳۰ میلیون یورو است که میان مقامات ارشد صهیونیست و نماینده تیسن کروپ آلمان در فلسطین اشغالی امضا شده است.

در سال ۲۰۱۷, پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را آغاز کرد درباره این که دیوید شیمرون، وکیل و از اقوام نتانیاهو، از طرف شرکت تیسن کروپ آلمان برای فروش این زیردریایی‌ها با مقامات نظامی صهیونیست لابی کرده است.

موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، به پلیس گفته است نتانیاهو در پشت پرده این لابی با مقامات دفاعی بوده و با مقامات دولت آلمان برای انجام چنین معامله‌ای صحبت کرده است. اما دادستان و پلیس هیچ مدرکی دال بر مداخله مستقیم نتانیاهو پیدا نکردند. یعلون خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق برای انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه و احتمال مداخله نتانیاهو در این معامله است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار