مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گفت: این سازمان نهاده‌های دامی مورد نیاز از جمله جو و سبوس را در بین تمام دامداران استان توزیع می‌کند.

نهاده‌های دامی بین دامداران کردستان توزیع می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمود ظهرابی گفت:سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تمام تولید کنندگان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و شعار سال محدودیت عرضه نهاده‌ها را برداشته و این محصولات را بین تمام دامداران توزیع می‌کند.

او با بیان اینکه پیشتر توزیع این نهاده‌ها تنها بین اعضای تعاونی‌های توزیع عرضه می‌شد، افزود:هم اکنون ۲۰ تعاونی توزیع نهاده‌های دام و طیور این استان دستور توزیع ۵۰۰ تُن جو و ۲ هزار و ۵۰۰ تُن سبوس را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۴۵ هزار و ۴۶۱ تن انواع نهاده‌های دامی در این استان توزیع شده است، اضافه کرد: این میزان شامل نهاده‌هایی مانند ذرت، سویا، جو، سبوس داخل و خارج استانی و کنسانتره غذایی است.

ظهرابی یادآور شد:دراین مدت یک هزار و ۹۴۴ تُن ذرت، یک هزار و ۲۲۴ تُن سویا، پنج هزار و ۲۱۷ تُن جو، ۲۲ هزار و ۸۶ تُن سبوس داخل استانی، ۸۵۷ تُن سبوس خارج استانی و ۱۴ هزار و ۱۳۳ تُن کنسانتره غذایی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در این استان ۷۵ هزار بهره بردار دام در عرصه های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی (روستایی) وجود دارد، تاکید کرد: این تعداد افراد با جمعیت دامی یک میلیون و ۹۵۰ هزار راسی سالانه حدود ۲۳۸ هزار تُن شیر و ۲۸ هزار تُن گوشت تولید می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.