رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم گفت: ساماندهی مطلوب بافت تاریخی ثبت شده خاتم، با ایجاد پایگاه بافت تاریخی بهتر و سریع تر به نتیجه خواهد رسید.

شهر تاریخی خاتم، نیازمند پایگاه بافت تاریخی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، عباس قدیریان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم در جمع مردم این شهرستان با اشاره به گستردگی بافت تاریخی در این منطقه گفت: ایجاد پایگاه بافت تاریخی برای رسیدگی بهتر و بیشتر به وضعیت مرمت و ساماندهی بافت ها و بناهای تاریخی خاتم ضروری است.

او با بیان اینکه پرونده ثبتی ۱۱۰ هکتار از بافت تاریخی شهرستان خاتم به وزارت کشور ارسال شده است، افزود: ۳۵ هکتار از این  بافت روستای ترکان، ۳۵ هکتار بافت روستای هرابرجان و ۴۰ هکتار بافت شهر مروست است که دو بافت روستای ترکان و مروست در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت شد.

قدیریان اظهار امیدواری کرد: در جلسه بعدی روستای تاریخی هرابرجان به عنوان سومین پرونده بافت تاریخی شهرستان خاتم در فهرست آثار ملی به ثبت برسد.

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم افزود: با توجه به وسعت بافت تاریخی ثبت شده شهرستان برای ساماندهی و رسیدگی بهتر و بیشتر به این بافت‌ها به اعتبارات بیشتری نیاز است که امیدواریم ایجاد پایگاه بافت تاریخی در این زمینه موفق عمل کند.

قدیریان ادامه داد: درخواست ایجاد پایگاه بافت تاریخی در چند ماه گذشته ارسال شده  و در حال پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد.

شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب مرکز استان یزد قرار دارد و در این منطقه بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی ارزشمند شناسایی شده و تاکنون حدود ۶۳ بنا در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.