معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه دلیل پس‌ زدن فاضلاب برخی از منازل بافت فرسوده کرمانشاه را ورود آب باران به شبکه فاضلاب دانست و گفت: این امر آسیب زیادی هم به شبکه ما وارد می‌کند، اما مقصر آن شرکت آب و فاضلاب نیست.

هنگام بارندگی شدید شاهد پس زدن فاضلاب به داخلی برخی منازل هستیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   رضا داوودی  با اشاره به اینکه در برخی مناطق شهر کرمانشاه هنگام بارندگی شدید شاهد پس زدن فاضلاب به داخلی برخی منازل هستیم، گفت: دلیل این امر ورود آب باران به داخل شبکه فاضلاب است.

او با بیان اینکه شبکه‌های فاضلاب صرفا برای هدایت فاضلاب طراحی شده و ظرفیت مشخصی دارد، تاکید کرد: برای هدایت آب‌های سطحی نیز شهرداری موظف است شبکه جداگانه‌ای داشته باشد که اکنون این شبکه وجود ندارد و در زمان بارندگی سیلاب ناشی از بارندگی وارد شبکه فاضلاب می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه اظهار کرد: در شراط عادی درب منهول‌های فاضلاب ما در سطح شهر بسته است، اما گاهی نیروهای شهرداری برای هدایت سیلاب و جلوگیری از ورود آن به منازل مردم درب منهول‌ها را برمی‌دارند.

به گفته این مسئول، عمده این مشکل در مناطق بافت فرسوده شهر و یا جاهایی که آب‌های بالادست بیشتر به آنجا سرازیر می‌شود، رخ می‌دهد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از این مشکلات بارها مکاتبه انجام دادیم و مراتب را به گوش مسئولین ارشد رساندیم، اما اجرای این سیستم‌ها از سوی شهرداری برای هدایت آب‌های سطحی نیازمند تامین اعتبار زیاد است.

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.