مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از ثبت ۲ اثر صنعتی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  امید قادری اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری آثار ملی کشور روز گذشته در شهرستان ماهشهر خوزستان برگزار شد و ۲ اثر کرمانشاه در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه با جمع آوری ۲ پرونده در این جلسه حاضر شدند که بعد از بررسی کارشناسان هر ۲ پرونده مورد قبول و در فهرست آثار ملی ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه «پل میانراهان» و «کارخانه برق هرسین» به عنوان ۲ اثر استان به ثبت ملی رسیدند، اظهار داشت: کارخانه برق هرسین در دوره پهلوی برای برق رسانی به هرسین ساخته شد و دستگاه‌های این کارخانه را شخصی خیر از انگلیس خریداری کرد و با خرید سهام آن توسط مردم این کارخانه راه اندازی شد این کارخانه به مساحت ۳۵۰ متر مربع از ۲ ساختمان مجزا تشکیل شده است و باتوجه به اینکه این اثر اولین میراث صنعتی استان است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است، بعنوان موزه برق راه اندازی خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.