مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از راه اندازی ۴ هزار و ۵۰۰ کارگاه تولیدی دراستان همدان خبر داد.

راه اندازی ۴ هزار و ۵۰۰ کارگاه تولیدی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ پاسدارعلی قراباغی، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان  در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارآفرینان موفق بسیجی گفت: برای راه اندازی این تعداد کارگاه ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی شده است.

او گفت: امسال با شروع بارندگی‌های سیل آسا ۲۲ استان از جمله همدان تحت تاثیر قرار گرفتند و در ابتدا ۴۰ روز جهادگران استان همدان در منطقه گمیشان استان گلستان خدمت رسانی کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: با بازگشت به استان همدان دریافتیم که میزان خسارت در همدان بیشتر بوده و ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیلاب آسیب دیدند.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: بسیج سازندگی وظیفه ساخت و مرمت ۵۰۰ واحد را در این استان بر عهده گرفتند که کار ساخت ۱۸۷ واحد و مرمت ۲۲۳ واحد به پایان رسید و کار ساخت ۴۴ واحد در روستای برفیان تویسرکان نیز ساخت می‌شود.

او افزود: اجرای ۴۰ هزار طرح محرومیت زدایی به مناسبت چهلمین سال انقلاب از بهمن سال گذشته در دستور کار سپاه قرار گرفت که سهم همدان یک هزار و ۴۰ طرح بود که یک هزار و ۶۰ طرح در همدان بهره برداری شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: یکی از ماموریت‌های سپاه با محوریت صندوق قرض الحسنه رخ داد چرا که راه اندازی این صندوق‌ها به مردمی کردن اقتصاد کمک می‌کند.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: یک هزار و ۱۳۷ گروه جهادی ساماندهی و شناسنامه دار شدند که شامل ۵۰۹ گروه پایگاه محور و ۶۲۸ گروه جهادی جغرافیا محور است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: در سیل امسال ۱۳۷ گروه جهادی، اربعین ۳۲ گروه جهادی، نوروز ۹۸ حدود ۷۸ گروه جهادی فعالیت داشتند و ۲۵ گروه در زمینه طرح کرامت و پیشگیری از اعتیاد فعال شدند.

سرهنگ قراباغی به بیان بخشی از فرمان ۹ ماده‌ای رهبری فرزانه انقلاب به جهادگران پرداخت و گفت: استفاده از نشاط و شادابی جوانان برای زدودن فقر و محرومیت از چهره کشور از اتفاق‌های مبارک است.

او یکی از مزیت‌های اصلی کار جهادی را تمدن سازی و تربیت نسل جوان متعهد دانست و افزود: کار جهادی به معنای عبور از موانع، فراموش نکردن آرمان ها، شوق به کار، تدبر دقیق و توکل به خدا در کار‌ها است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.