استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امور مرتبط با پژوهش و فناوری باعث تسریع در روند توسعه پایدار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با نخبگان مراکز علمی و فناوری با اشاره به جایگاه پژوهش در دولت دوازدهم اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی برای شناسایی و رفع مشکلات نخبگان تلاش کنند.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی استان علاوه بر دریافت برنامه‌های نخبگان فکری و صاحبان ایده برای رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه آنان تلاش داشته باشند.

عباسی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی مرتبط با پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات فعالان این حوزه را شناسایی و ارائه کنند.

او ادامه داد: جمع بندی امور مرتبط با پژوهش و فناوری باعث تسریع در روند توسعه پایدار خواهد شد.

عباسی گفت: بهره مندی از یک زنجیره علمی در فرآیند‌های تولید می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی پژوهش و فناوری کمک کند.

او افزود: شناسایی صاحبان ایده، هدایت طرح به سمت و سوی فناوری، صدور پروانه فعالیت، بازرایابی و صادرات باعث رونق در حوزه پژوهش و فناوری استان خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: استفاده از توان بالای نخبگان در مدیریت‌های استانی مورد توجه مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

او ادامه داد: البته در این بخش رعایت شرایط احراز پست‌های مدیریتی و عمومی به همراه احراز پست‌های مدیریتی خصوصی و دولتی ضرورت دارد.

عباسی گفت: شناسایی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری در دستور کار مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دانشگاه‌های استان باشد.

او بادام را یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان اعلام کرد و افزود: این استان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن انواع بادام برابر ۲۰ درصد تولید بادام کشور رتبه نخست را در این زمینه دارد.

عباسی اضافه کرد: به همین لحاظ می‌توان با تکمیل زنجیره تولید و صادرات این محصول در چهارمحال و بختیاری زمینه توسعه سریع‌تر استان را فراهم کرد.

او ادامه داد: توجه به بادام، ماهی‌های سردآبی و صنایع تبدیلی و تکمیلی چهارمحال و بختیاری وضعیت توسعه و اقتصاد این استان را متحول می‌کند.

عباسی در پایان گفت: تشکیل و فعال شدن شرکت‌های مشاوره خدماتی در چهارمحال و بختیاری روند تبدیل ایده به محصول را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار