توسعه و افزایش اشتغالزایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : بنگاه‌های کوچک اقتصادی استان به منظور توسعه و افزایش اشتغالزایی از طرح یارانه دستمزد استفاده کنند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : هشت استان دارای نرخ بیکاری بالاتر از میانگین کشور است که از تسهیلات یارانه دستمزد بهره مند می‌شوند.

او گفت : دولت در این طرح به مدت ۲ سال حق بیمه نیرو‌های کار ماهر و ۳۰ درصد دستمزد واحد‌های اقتصادی را پرداخت می‌کند.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: برای این امر باید تقسیم کار‌های لازم انجام شود تا بتوانیم از تسهیلات به بهترین شکل استفاده کنیم.

حاتمی افزود: در بحث تسهیلات یارانه دستمزد به سراغ بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نرویم و به دنبال حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده باشیم.

او گفت: اداره میراث فرهنگی جهاد کشاورزی و صمت بنگاه‌های کوچک شامل این طرح را شناسایی و به منطور دریافت به اداره کل کار معرفی کنند.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: ۲۴ واحد تولید نهاده‌های دامی در استان داریم که ۲۰ واحد آن تعطیل هستند؛ در صورتی که این واحد‌ها فعال شوند تعدادی از جوانان را می‌توانند به کار مشغول کنند.

حاتمی گفت: بخش‌های آموزش و کار‌های فرهنگی و هنری نیز می‌توانند از طرح یارانه‌ای دستمزد بهره‌مند شوند.

او افزود: تعاونی‌های موفق نیز باید شناسایی شوند تا بتوانند از این طرح به خوبی استفاده و بخشی از جمعیت واجد شرایط را مشغول کار کنند.

معاون استاندار کرمانشاه بابیان اینکه حداقل حدود ۵۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بنگاه اقتصادی استان داده خواهد شد، گفت: تاکنون نتوانسته ایم این طرح را بخوبی به بنگاه‌های اقتصادی معرفی کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.