رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی تاکید کرد اجازه نمی‌دهیم بیمارستان آمریکایی در نوار غزه احداث شود.

محمود عباس: اجازه احداث بیمارستان آمریکایی در نوار غزه را نمی‌هیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب در نشست کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در رام‌الله گفت: اسرائیل به حملات خود علیه ملت فلسطین به ویژه در قدس اشغالی که آخرین مورد آن اقدام امروز (جمعه) نظامیان صهیونیست در بازداشت شماری از کارکنان تلویزیون فلسطین است، ادامه می‌دهد.

محمود عباس در آغاز این نشست تأکید کرد: بر اساس توافقات میان ما و اسرائیلی‌ها همه این مؤسسات از جمله آن‌هایی که در شرق شهر قدس قرار دارند، باید به صورت طبیعی فعالیت داشته باشند.

محمود عباس افزود: موضوع دیگر بیمارستان آمریکایی در نوار غزه است که روند انتقال تجهیزات و افراد به محل احداث آن آغاز شده است، که ما اجازه ساخت آن و اجرای دیگر پروژه‌های اقتصادی از جمله یک جزیره مصنوعی برای بندر و فرودگاه در نوار غزه را نخواهیم داد.

عباس تصریح کرد مسئله شهرک سازی در داخل شهر الخلیل نیز به تمام این موضوعات اضافه می‌شود که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و اگر این موارد اجرایی شوند تمام روابط مکتوب و مورد توافق میان ما با اسرائیل و آمریکا باطل خواهد شد و همه ما از همین الان خود را برای این لحظه آماده می‌کنیم، چون مصادره و الحاق زمین‌های ما و قطعه قطعه کردن آن قابل قبول نیست و نمی‌توانیم در قبال آن بی توجه باشیم.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه به اقدام اسرائیل در توقیف پیکر شهدای فلسطینی و خودداری از تحویل آن‌ها به خانواده هایشان اشاره کرد.

محمود عباس درباره موضوع انتخابات نیز گفت: ما در حال گفتگو با حماس برای رسیدن یک توافق کامل هستیم و پس از دستیابی به توافق، مسئله مهم دیگری که باقی می‌ماند، برگزاری انتخابات در قدس است، چون انتخابات باید در همه اراضی فلسطین (کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و قدس) برگزار شود، اما اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم دوباره به میز مذاکره بازخواهیم گشت تا تصمیم بگیریم که چه کاری باید انجام بدهیم.

محمود عباس افزود انتخابات امری اساسی و ضروری است که باید برگزار شود، اما نه به هر قیمتی. انتخابات باید به روش درستی که نمایندگی کامل همه مردم ما را در هر نقطه از سرزمین فلسطین به ویژه قدس تضمین کند، برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار